چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
حضور مستمر ارومیه در پایتخت کتاب ایران قابل تقدیر است

آذربایجان‌غربی- مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از نکات مثبتی که در ارومیه است، حضور مستمر استان آذربایجان غربی در طرح پایتخت کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، اسماعیل جانعلی‌پور، امروز در سفر یک‌روزه خود به‌همراه حجت‌الله غلامعلی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علیرضا نوری‌زاده معاون مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارزیابی طرح‌های پایتخت کتاب ایران در بازدید از فرهنگستان «حاجی پیرلو» گفت: پیشینه و قدمت فرهنگی شهرها، در انتخاب پایتخت کتاب موثر است و امسال ارومیه با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی جز ۱۲ شهر دوستدار کتاب انتخاب شد.

وی افزود: امروز ارومیه آخرین شهری است که سفر کردیم و یکی از نکات مثبتی که در این شهر وجود دارد حضور مستمر استان آذربایجان‌غربی در طرح پایتخت کتاب است و ارزیابی طرح‌های ارائه شده، سنجش کارنامه شهر و احصا ظرفیت‌هایی که می‌تواند در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد از اهداف این سفرها است.

جانعلی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه در فرهنگستان «حاجی پیرلو» در حوزه کتاب کمک درسی مشکل دارند، از طرف وزارت ارشاد کتاب کمک درسی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به این فرهنگستان اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در این فرهنگستان برنامه‌های فرهنگی در حوزه قصه برگزار می‌شود خانه کتاب رویدادی به اسم اعزام قصه‌گو به مناطق کم‌برخوردار دارند که این منطقه نیز در اولویت برنامه خواهد بود.

این مسئول افزود: انتخاب پایتخت کتاب، یک رویداد فرهنگی کم‌نظیر برای شهرها محسوب می‌شود و لذا در مسیر دستیابی به این عنوان، هم‌افزایی و همدلی مسئولان شهرستان‌ها مهم است.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید گفت: کودکان و نوجوانان وقتی زمانی از زندگی خود را به کتاب خوانی اختصاص دهند به سطحی از آگاهی می‌رسند که خود در کاهش آسیب های اجتماعی می‌توانند نقش آفرینی کرده و تأثیر بگذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پایتخت کتاب ایران شهرستان مهاباد ۲ دوره بعنوان شهر خلاق و ارومیه ۳ دوره بعنوان پنج شهر اول در این طرح بوده است.

وی افزود: حاجی پیرلو یکی از مناطق کم‌برخوردار شهرستان ارومیه است ولی در حوزه فرهنگ فعالیت‌های موثری دارد.

احسان حسین‌نژاد، مسئول فرهنگستان حاجی پیرلو ارومیه نیز در این دیدار عدم وجود کافی کتاب در حوزه درسی و نبود سایت کامپیوتری را از جمله مشکلات فرهنگستان عنوان کردو گفت: تربیت قصه گوی محله، مسابقات کتابخوانی، برگزاری تورهای شهروندی، کارگاه صنایع دستی و دوشنبه‌های کتابخوانی از جمله فعالیت‌های فرهنگستان است.

وی در ادامه با اشاره به کتابخانه این فرهنگستان، افزود: در این کتابخانه بیش از ۷۰۰ جلد کتاب در تمام حوزه‌ها وجود دارد و در اینجا عضویت و امانت رایگان کتاب داریم.
 
حضور مستمر ارومیه در پایتخت کتاب ایران قابل تقدیر است

به گزارش ایبنا؛ دیدار با سعید رزمجو، جانباز ۷۰ درصد و طرح اهدای کتاب به جانبازان، بازدید از کتابخانه مرکزی ارومیه، کتابفروشی سلیمی، المان‌های شهری و پارک، کتابخانه بامداد امید و روستای بالو از جمله برنامه‌های دیگر سفر مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
حضور مستمر ارومیه در پایتخت کتاب ایران قابل تقدیر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها