شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۷
گردآوري و ديجيتال‌سازي كتاب‌هاي اسلامي به زبان روسي

تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با هدف گردآوري كتاب‌هاي اسلامي به زبان روسي و ديجيتال‌سازي آنها با حضور مقامات مسوول به امضا رسید.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهدي پوست‌چيان، كارشناس اطلاع‌رساني مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ضمن اعلام اين خبر اظهار كرد: اين تفاهم‌نامه با هدف گسترش كتابخانه‌هاي ديجيتالي و ارايه منابع اسلامي كشور روسيه به تمامي مسلمانان جهان به امضا رسيد.

وي با بيان اين كه این یادداشت تفاهم علمی و فرهنگی در هشت ماده تنظیم شده است، تصريح كرد: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و ابوذر ابراهیمی ‌رکمان، رایزن فرهنگی ایران در روسیه، اين تفاهم‌نامه را امضا كردند.

پوست‌چيان توسعه و گسترش معارف اسلامی در کشور روسیه، گردآوری کتاب‌هاي اسلامی به زبان روسی، تبدیل آنها به کتابخانه‌های دیجیتالی نور و عرضه به جهانیان را از اهداف مهم انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

وي قابليت جست‌وجو در متن را از ويژگي‌هاي بارز اين كتابخانه ديجيتالي برشمرد و از اين اقدام به عنوان كار مشترك ميان مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مسكو ياد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط