دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹
دانشنامه حضرت فاطمه زهرا(س) به‌روز شد

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) دانشنامه الكترونيكي این بانوی بزرگوار به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با افزایش 135مطلب به 668 مطلب به‌روز رسانی شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مدیر اجرایی پایگاه حوزه امروز (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، هدف از به روز رسانی این دانشنامه را تسهیل در پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

سیدعلی طباطبایی با بيان اين كه اين دانشنامه دربردارنده مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ و چکیده پایان‌نامه است، افزود: در دانشنامه حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام) تمامي اطلاعات با طبقه‌بندی 668 مطلب در قالب 46 نمایه شامل 21 نمایه اصلی و 25 نمایه فرعی براي مشاهده و استفاده کاربران ارايه شده‌اند.

وی با اشاره به نمایه‌های اصلی این دانشنامه بیان داشت: ولادت فاطمه(س)، حضرت فاطمه(س) در دوران رسالت، حضرت بعد از رحلت پدر، شهادت و دفن حضرت زهرا(س)، زیارت ام ابیها(س)، صفات آسمانی صدیقه­ كبری(س) و سیره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا(س) از جمله نمای‌های اصلی این دانشنامه‌اند.

طباطبایی «احادیث و آموزه‌های گفتاری حضرت(س)» و «فاطمه زهرا (س) و زن» را از ديگر نمایه‌های اصلی اين دانشنامه معرفی کرد و گفت: فاطمه(س) و فاطمیون، زنان راوی احادیث حضرت فاطمه(س)، حضرت(س) در آینه قرآن واحادیث، حضرت فاطمه(س) از نگاه دیگران، از نمایه‌های خواندنی این دانشنامه‌اند.

مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت خاطرنشان کرد: «كوثر پیامبر(ص) در آیينه شعر و ادب»، «پرسش و پاسخ درباره حضرت زهرا(س)»، كتاب، كتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و نرم‌افزارهای فاطمی، همچنین پایان‌نامه‌های فاطمي و ویژه‌نامه‌های ام‌الائمه(س) در مجلات، از دیگر نمایه‌های اصلی دانشنامه حضرت زهرا(س) به حساب مي‌آيند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نمایه‌های فرعی اشاره کرد و افزود: ولادت فاطمه(س)،پدر و مادر فاطمه(س)، نام‌ها و القاب فاطمه(س)، دوران کودکی و نوجوانی حضرت فاطمه(س)، ازدواج حضرت فاطمه(س)، فرزندان حضرت فاطمه(س)، فرازهایی از زندگانی صدیقه کبری(س)، فاطمه(س) مدافع ولایـت از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه به شمار مي‌روند.

طباطبایی ادامه داد: فدک، خطبه فدکیه، فاطمه(س) و رفتار زنان در خانواده، فاطمه(س) و فعالیت اجتماعی زنان، تسبیح حضرت فاطمه(س)، پلکان ملکوت، مقام علمی و مصحف حضرت فاطمه(س)، فاطمه زهرا(س) الگوی کامل، از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه‌اند.

وی به نمایه‌های فرعی دیگری از جمله کتاب‌شناسی حضرت زهرا(س)، معرفی نرم‌افزارهای فاطمی اشاره و تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند براي استفاده از این دانشنامه به نشاني اینترنتی
http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=94 زیر مراجعه كنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
    از پايگاه حوزه متشكريم محمد رضا حشمت خواه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط