چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۱
كتاب،‌ سرمايه اصلي پيشرفت ورزش

مترجم كتاب‌هاي ورزشي و تربيت بدني عنوان كرد:‌ براي پيشرفت در رشته‌هاي ورزشي مختلف به ويژه رشته‌هاي نوپا در ايران، بايد به تحصيل و فراگيري علم روز دنيا توسط مربيان جوان و تازه‌كار اهميت داد و اين امر با تهيه كتاب‌هاي روز دنيا و ترجمه آن در كمترين زمان ميسر خواهد شد.

بهزاد نوشادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: مربيان در كشورمان به سه دسته تقسيم مي‌شوند. نخست مربياني كه به دانش و تحصيلات تربيب بدني و علوم ورزشي مسلطند، دوم ورزشكاران پيشكسوت و داراي تجربه بسيار در ورزش و سوم، مربيان تركيبي كه در كنار فعاليت تجربي، به كسب علم روز دنيا نيز مي‌پردازند.

عضو انجمن قدرت و بدنسازي آمريكا و انگلستان افزود: كتاب و مطالعه آن تاثير به‌سزايي در رشد روند فعاليت مربيان ورزشي دارد و مي‌تواند به افزايش علم آنها همراه با تجربه‌اندوزي كمك كند.

مترجم كتاب «برنامه‌ريزي براي قدرت» تصريح كرد: سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به عنوان نهاد‌هاي اصلي ورزش در كشور بايد به علمي شدن ورزش نگاهي ويژه داشته باشند تا با انتشار كتاب‌هاي مناسب براي مربيان و ورزشكاران حرفه‌اي، به داشتن آينده ورزش قهرماني و عمومي كشور اميدوار شويم.

نوشادي در پايان اظهار داشت: تنها در صورت تغيير اساسي در ساختار ورزش و استفاده از ابزار علم روز و همقدم شدن با كشور‌هاي پيشرفته در ورزش مي‌توان به آينده ورزش و ورزشكاران به ويژه در رشته‌هاي نوپا  در كشورمان اميدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط