پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳
نوشادي «برنامه‌ريزي براي قدرت» را ترجمه مي‌کند

مترجم کتاب‌هاي ورزشي و تربيت بدني از ترجمه كتابي در زمينه تمرين‌هاي قدرتي خبر داد و گفت: اين كتاب سومين اثري است كه از سوي انجمن ملي قدرت و بدنسازي آمريكا منتشر شده است و من با فاصله يك سال آن را در ايران ترجمه مي‌کنم._

بهزاد نوشادي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره اين كتاب اظهار داشت: در اين كتاب تمامي شيوه‌هاي تمرينات قدرتي با وزنه و بدون وزنه، به طور جامع از آماتوري تا قهرماني و از قهرماني تا بزرگسالي و پيري، شرح داده شده است.

عضو انجمن ملي قدرت و بدنسازي آمريكا افزود: در اين اثر كارهايي كه يك ورزشكار براي پرورش صحيح عضلات خود بايد انجام دهد، آموزش داده شده است و مشخص مي‌كند ورزشكار در چه سطحي قرار دارد، آيا آمادگي كار باوزنه را دارد يا خير و چگونه بايد عضلات خود را پروش دهد.

نوشادي با اشاره به اين كه در اين كتاب تفاوت ميان عضلات زنان و مردان در تمرين با وزنه مشخص شده است، عنوان كرد: اين كتاب به بانوان آموزش مي‌دهد چگونه از وزنه و تمرينات قدرتي استفاده كنند تا عضلاتشان آسيب نبيند.

عضو انجمن ملي قدرت و بدنسازي آمريكا و انگلستان، استفاده از مباحث و تمرينات اين كتاب را براي افرادي مناسب دانست كه اصول اوليه علم تمرين را مي‌دانند. وي افزود: مطالب اين كتاب براي تمامي گروه‌هاي سني طراحي شده است اما در زمينه كار با وزنه، ورزشكار حتما بايد مشاور ورزشي داشته باشد.

نوشادي افزود: ساختار عضلاني و رابطه آن با تغذيه، يكي از بخش‌هاي جذاب اين كتاب است كه شرح مي‌دهد ورزشكار براي داشتن عضلاتي سالم و قوي به تغذيه مناسب نياز دارد. در همين بخش رشد عضلاني مناسب، اصولي و علمي مطرح مي‌شود كه ورزشكار بايد چه كارهايي انجام دهد تا عضلاتش به طور طبيعي رشد كنند، نه به شيوه غير طبيعي كه سلامت ورزشكار را به خطر مي‌اندازد.

وي اظهار داشت: حدود 400 صفحه از اين كتاب ترجمه شده است كه موضوعات كلي نظير آناتومي عضلات و اين كه چند عضله اصلي و فرعي در بدن وجود دارد، آموزش حركات ورزشي كه باعث رشد مستقل هر يك از عضلات بدن مي‌شود، تمرينات انفجاري با وزنه، طراحي برنامه براي كساني كه مي‌خواهند تمرينات قدرتي را شروع كنند را شامل مي‌شود. 

مترجم كتاب «برنامه‌ريزي براي قدرت» با بيان اين كه كتاب حاضر تمام حوزه‌هاي علم قدرت را دربر مي‌گيرد و تمرين‌هاي با وزنه و بدون وزنه را به طور كامل آموزش مي‌دهد: تمامي ورزشكاران مي‌توانند از آن استفاده كنند و با استفاده از تمرين‌هاي ساده و هزينه‌هاي اندك، قدرت بدني خود را افزايش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط