یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
ابزار آموزش صحيح قدرت؛ اثر جديد هيومن كنتيكس

ويراست سوم كتاب «ابزار آموزش صحيح قدرت» اثر 30 نفر از استادان و كارشناسان تربيت بدني و علوم ورزشي با موضوع آموزش آفزايش قدرت جسماني، از سوي انتشارات هيومن كنتيكس (معتبرترين نشر ورزشي دنيا) منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه برنامه‌هاي ورزشي و همچنين بيان اصول علمي قدرت و امكانات مناسب و ضروري ورزشي براي فعاليت‌هاي افزايش دهنده قدرت، مي‌تواند براي دانشجويان تربيت بدني و علوم ورزشي، مديران ورزشي، مربيان و ورزشكاراني كه به زبان انگليسي آشنايند، موثر واقع شود.

اثر حاضر در پنج بخش و 22 فصل طراحي شده است. بخش نخست اين اثر، فصل يك تا10 را شامل مي‌شود كه به ارايه مباحث كليدي و تحقيقات حوزه فيزيولوژي ورزشي، بيوشيمي، آناتومي، بيومكانيك، غدد، تغذيه ورزشي، روانشناسي ورزش مي‌پردازد و همچنين شامل بررسي نرم‌افزار‌هاي مورد نياز براي طراحي برنامه‌هاي مناسب براي قدرت است.

بخش دوم كتاب حاوي فصل‌هاي 11 و 12 است كه بيان كننده نحوه آزمون‌ها، ارزيابي‌‌ها و اصول تست‌گيري ورزشي است و همچنين به تفسير نتايج و نمره دادن در اين آزمون‌ها مي‌پردازد.

بخش سوم كه حاوي فصل‌هاي 13 و 14 است، انواع روش‌هاي گرم كردن بدن، كشش، مقاومت در برابر آموزش تمرين را معرفي مي‌كند. هر يك از تمرينات اين بخش با تصوير همراه است تا مخاطبان به دستورالعمل‌هاي مشترك و صحيح دست يابند. در پايان اين بخش هشت تمرين پوياي كششي جديد نيز معرفي شده است.

بخش چهارم اين اثر حاوي فصل‌هاي 15 تا20 است و به بررسي طرح‌ها و برنامه‌هاي آموزش مناسب براي افزايش توان ورزشكاران اختصاص دارد. اطلاعات اين بخش به سه قسمت ورزش‌هاي بي‌هوازي، استقامت هوازي و توان‌بخشي ورزشي تقسيم مي‌شود كه در آن به صورت گام به گام به ارايه تمرينات پليومتريك، سرعت، چابكي و استقامت هوازي مي‌پردازد.

بخش پاياني اين اثر نيز كه دربر گيرنده فصل‌هاي 21 و 22 است، اطلاعاتي درباره نشاني سازمان‌ها و فعاليت‌هاي بخش‌هاي دولتي در حوزه آموزش قدرت و كاركرد مديريت مركزي، روند تعمير و نگه‌داري و مديريت ريسك ابزار آموزش قدرت را ارايه مي‌دهد.

نويسندگان اين اثر از استادان برجسته علم تربيت بدني و علوم ورزشي‌اند. به عنوان مثال «راجر ارلي» كه در فصل‌هاي 14، 15و 19 اين اثر همكاري كرده، كارشناسي ارشد مديريت ورزش از دانشگاه نبراسكار (اوماهاي امريكا) است. وي در سال 2008 به عنوان مدير بخش سينتيك آموزش و پرورش آمريكا منصوب شد و همچنين مدير اجرايي و مسوول برگزاري امتحانات انجمن صدور گواهينامه و ديپلم مربيگري در آمريكاست.

ارلي در دانشگاه كريتون(اوماهاي امريكا) به عنوان استاد و عضو هيات علمي نيز فعاليت مي‌كند. وي همچنين تاكنون بيش از 25 سال به عنوان مربي رشته ورزشي آمادگي جسماني تجربه كسب كرده است و سخنراني‌هاي بسياري در كنفرانس‌‌هاي ملي و بين‌المللي در حوزه طراحي تمرين ورزشي و برنامه‌هاي آموزشي انجام داده است.

ويرايش سوم كتاب «ابزار آموزش صحيح قدرت» از سوي انتشارات هيومن كنتيكس با قيمت 44 دلار و در 656 صفحه منتشر شده است. اين كتاب هنوز وارد بازار نشر كشورمان نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط