شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰
«اطلس جاده‌اي ايران» به چاپ پنجم رسيد

هفته گذشته، ناشران كتاب‌هاي تاريخي 29 عنوان كتاب تاريخي به بازار كتاب عرضه كردند. در بين اين آثار، «اطلس جاده اي ايران» به كوشش اميرحسين بختياري توسط انتشارات ايران‌شناسي به چاپ پنجم رسيده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ناشران كتاب‌هاي تاريخي، 29 عنوان كتاب اين حوزه را با چاپ‌هاي نخست و تجديد چاپي به بازار كتاب‌هاي تاريخي عرضه كرده‌ و برخي از اين كتاب‌ها ركورد دار چاپ بوده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به كتاب «اطلس جاده‌اي ايران» اشاره كرد.

اين کتاب شامل نقشه راه‌هاي ايران به همراه کروکي مراکز استان‌ها با معرفي امکانات ميان راهي (شامل پمپ بنزين‌ها، جايگاه‌هاي CNG، اورژانس، پليس راه، تعميرگاه، مسجد، تلفن اضطراري و...) است. همچنين در بخشي جداگانه فهرست هتل‌ها به تفکيک استان و در انتها معرفي جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي استان‌ها را در اختيار خواننده قرار مي‌دهد. 

اميرحسين بختياري؛ مدير انتشارات ايران‌شناسي به خبرنگار «ايبنا» گفت: با توجه به استقبال گردشگران داخلي و خارجي اين كتاب هر بار با ويرايش جديد منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان اين حوزه قرار خواهد گرفت.

اين كتاب‌ها بر اساس فهرست كتاب‌هاي منتشر شده، در بانك‌هاي اطلاعاتي خانه كتاب، صورت مي‌گيرند و با نگاهي گذرا مي‌توان دريافت كه اكثر اين 29 جلد كتاب در زمينه تاريخ ايران به رشته تحرير درآمده‌اند. 

در اين هفته در فهرست موضوعي كتاب‌هاي جغرافيايي، نام كتابي در حوزه جغرافيا به چشم نمي‌خورد. شايسته يادآوري است كه در هفته گذشته 4 عنوان كتاب در زمينه جغرافيا با عناوين «فلسفه جغرافيا، شامل مهم‌ترين نكات درسي»، «جغرافياي طبيعي (اقليم) مرفولوژي»، «دايره‌المعارف شهرهاي جهان» و «طراحي سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي» منتشر شده بود.

جاي بسي خوشحالي بود كه در هفته گذشته 4 عنوان كتاب در زمينه جغرافيا منتشر شده بود و اين هفته مطابق هفته‌هاي گذشته هيچ كتابي در زمينه جغرافيا منتشر نشده است.

«درآمدي بر تاريخ پژوهي» اثر مايكل استنفورد با ترجمه مسعود صادقي، «راهنماي گردشگري استان سيستان و بلوچستان» با تصاويري از عباس جعفري، «اطلس جامع گردشگري استان سيستان و بلوچستان» با تصاويري از عباس جعفري، «كوروش كبير» اثر هرولد لمب با ترجمه صادق رضازاده شفق، «اسناد موقوفات اصفهان» اثر سيد صادق حسيني اشكوري، «شاه سلطان حسين صفوي: تراژدي ناتواني» به كوشش عبدالكاظم مجتبي‌زاده از جمله كتاب‌هاي منتشر شده در اين بخش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط