یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
عرضه كتاب‌هاي درسي سال تحصيلي جديد با يارانه دولتي

وزير آموزش و پرورش درحاشيه همايش مديران دارالقرآن‌ها در اردوگاه شهيد باهنر، از عرضه كتاب‌هاي درسي با يارانه دولتي خبر داد و گفت: این كتاب‌ها در سال تحصيلي 89-88 نصف قيمت پشت جلد به دانش‌آموزان عرضه مي‌شوند./

دكتر عليرضا علي‌احمدي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: تعيين قيمت كتاب‌هاي درسي فرآيند بلند مدتي است كه امسال نیز چون گذشته با مشكلاتي همراه بوده است.

وي در ادامه افزود: تعدادي از كتاب‌هاي درسي در سال تحصيلي جديد تغيير كرده‌اند كه از سوي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي اعلام خواهند شد و همچنين قيمت پشت جلد كتاب‌ها نيز با قيمت كاغذ برابري دارد.

دكتر علي‌احمدي با اشاره به اين كه بهای عرضه كتاب‌ها به مناطق مختلف آموزش و پرورش بخشنامه خواهد شد، تصريح كرد: اين قيمت‌ها به كتاب‌فروشي‌ها نيز اعلام مي شود.

وزير آموزش و پرورش با تأکید براين كه «همه والدين بايد از بهای فروش كتاب‌ها اطلاع‌ داشته باشند» يادآور شد: مردم در صورت مشاهده تخلف مي‌توانند به مراكز مربوط اطلاع دهند.

وي در ادامه در جمع خبرنگاران عنوان كرد: فعاليت‌هاي تابستاني و اوقات فراغت دانش‌آموزان امسال نیز در دارالقرآن‌ها، مراكز مشاوره، ‌اردوگاه‌ها، كانون‌هاي پرورشي فكري كودكان و نوجوانان و پژوهش‌سراهاي دانش‌آموزي انجام مي‌شود.

دكتر علي‌احمدي با اشاره به اجراي طرح «هجرت سه» در مدارس، توضيح داد: اين طرح شامل بازسازي، تعمير و رنگ‌آميزي مدارس و كتابخانه‌هاي مدارس در طول تابستان است که با هدف آماده‌سازی این فضای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید به اجرا درمی‌آید.

وي در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: فعاليت‌هاي علمي و جبراني درسي دانش‌آموزان در فصل تابستان نيز براي تقويت درس‌های گوناگون در مدارس مانند سال‌های قبل انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط