یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۹
تاکید بر لهجه تهرانی در آموزش زبان فارسی

نشستی با شرکت استادان زبان فارسی دانشگاه‌های مختلف مسکو، چهارشنبه 26فروردين در دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو وابسته به وزارت امور خارجه روسیه ( مگیمو ) برگزار شد. استادان در این نشست بر ضرورت تاکید بر لهجه تهرانی در آموزش فارسی تصریح کردند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این نشست، ابوذر ابراهیمی تركمان رایزن فرهنگی ایران در مسكو با بیان گزارشی به ارائه فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ايران در روسیه درباره گسترش آموزش زبان فارسی پرداخت.

وی اظهار داشت: اعزام دانشجویان زبان فارسی در چهار مقطع ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و بهمن 1387 ، اعزام استادان زبان فارسی و ایران‌شناسان به نمایشگاه کتاب تهران و همچنین همایش های گوناگون درباره زبان و ادب فارسی طی سال 87 و نیز برگزاری المپیاد زبان فارسی از جمله اقداماتي است كه رايزني فرهنگي ايران در مسكو انجام داده است.

ابراهیمی افزود: در سال 88 این رایزنی تلاش خود را در این زمینه‌ها بیش از پیش دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنیاد ایران‌شناسی در روسیه در سال جاری ايجاد خواهد شد كه با گشایش این بنیاد طرح‌های زیربنایی زیادی محقق می‌شود.

در ادامه اين نشست استادان زبان فارسي به ارائه مطالبي از جمله دیجیتالی کردن فرهنگ لغت‌های زبان فارسی، متن‌هایی که برای آموزش زبان فارسی در مقاطع پایه در نظر گرفته شده‌اند و ویژگی‌های منابع و متن‌های فارسی در دانشگاه‌های روسیه و راه‌های تکمیل آنها پرداختند.

از ديگر بحث‌های مطرح شده در این نشست، می‌توان به یادگیری متن‌های ناآشنا (یکی از مشکلات آموزش زبان فارسی)، آموزش لهجه تهرانی در روند تدریس زبان فارسی، برخی از مشکلات انتقال به متن فارسی، جایگاه و نقش زبان محاوره‌ای در آموزش زبان فارسی و آماده‌سازی مواد آموزشی سمعی و بصری براساس فیلم‌های ایرانی اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط