یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
«المختصرالاوسط في‌المنطق» مكملي بر شفاي بوعلي

مترجم و پژوهشگر حوزه فلسفه از تصحيح كتاب «المختصرالوسط في‌المنطق» اثر بوعلي سينا حكيم، فيلسوف و طبيب بزرگ ايراني خبر داد.

دكتر سيد محمود يوسف‌ثاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با يادآوري اين نكته كه اين كتاب براي نخستين بار است كه در ايران تصحيح مي‌شود، اظهار داشت: اين اثر، كتابي منطقي از ابن‌سينا و يك دوره تقريبا كامل منطق است كه تا اواخر باب برهان منطق را شامل مي‌شود.

نويسنده كتاب«پرسش‌هاي بنيادين فلسفه» يادآور شد: اين كتاب بعد از منطق شفا، مفصل‌ترين كتاب منطقي است كه از شيخ‌ در دسترس داريم.

وي افزود: بسياري از مسائل كتاب شفا را كه ممكن است در برخي کتاب‌ها ابهام داشته ‌باشد يا درست قرائت نشده‌ باشد، با مراجعه به اين كتاب مي‌توان درست قرائت كرد و فهميد.

پژوهشگر و مترجم آثار فلسفي تصريح كرد: اين كتاب جزو آثار متقدم منطقي شيخ است و به يك معنا شايد بتوان گفت ملخصي از شفا هم به حساب مي‌آيد.

به گفته دكتر يوسف‌ثاني اين كتاب پس از طي مراحل چاپ تا اواخر سال 88 از سوي انجمن حكمت و فلسفه ايران به بازار نشر عرضه خواهد‌شد. 

ترجمه مجموعه «رسائل فلسفي كندي» اثر «محمد عبدالهادي ابووريد» محقق مصري، آخرين اثر اين پژوهشگر حوزه فلسفه است كه سال گذشته روي پيشخوان كتابفروشي‌ها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها