شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۳
پازوكي با «حكمت تطبيقي مسيحي» مي‌آيد

شهرام پازوكي، پژوهشگر فلسفه‌هاي قرون وسطي و جديد، از رو به اتمام بودن جديدترين اثر تاليفي‌اش با موضوع حكمت تطبيقي مسيحي خبر داد.\

دكتر شهرام پازوكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره اين كتاب گفت: حكمت تطبيقي مسيحي دربر گيرنده مباحثي درباره مسيحيت از قديم تا جديد يعني الهيات جديد مسيحي است و اين كه مساله الهيات مسيحي چيست و نيز بحث در باره لوگوس از يك منظر تطبيقي با حكمت و عرفان اسلامي را شامل مي‌شود.

نويسنده كتاب «سيري در فلسفه مارتين هايدگر» در باره شيوه كار خود در نگارش اين كتاب گفت: در اين مجموعه مقالاتي كه طي اين بيست سال نوشته شده بود را به صورت تاريخي و با فصلي درباره مسيحيت بازنگري كردم، البته بحث من، بحثي تاريخي نيست و به نوعي پديدارشناسانه و از منظر فلسفي و عرفاني است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران اظهار داشت: مسيحيت در اين كتاب نه تنها به عنوان يك دين، بلكه به عنوان يك حقيقت جوهري مطرح است يعني همان چيزي كه در اسلام تحت عنوان جنبه مسيحي گفته مي‌شود و نه فقط تاريخ مسيحي؛ مثل آنچه كه در فصوص‌الحكم ابن‌عربي مي‌بينيم.

وي يادآور شد: كتاب با بحث دوره جديد كه در باره الهيات جديد مسيحي نزد بولتمن است و اين كه الهيات جديد اصلا به چه معناست، ختم مي‌شود.

دكتر پازوكي با ذكر اين كه 90 درصد كار تاليف اين كتاب به پايان رسيده‌ است، در باره اين كه كدام ناشر قرار است اين كتاب را به چاپ برساند گفت: هنوز با ناشري صحبت نكرده‌ام و در اين باره تصميمي نگرفته‌ام.

«عرفان، اسلام، ايران» عنوان آخرين كتاب دكتر پازوكي است كه پيش از اين روانه بازار كتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها