سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
پیر کتابفروشی‌های شیراز چشم از جهان فروبست

فارس- محمود ممتحن، پیشکسوت و پیر کتابفروشی‌های شیراز به دلیل کهولت سن و بیماری بامداد سه‌شنبه ۱۸ مهرماه چشم از جهان فروبست.

مجمدجواد کاظمی، مسئول انجمن کتابفروشان استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، با اعلام این خبر، عنوان کرد: محمود ممتحن به دلیل بیماری و قریب ۹۰ سال سن شب گذشته دار فانی را وداغ گفت.

مدیر انتشارات سیوند با بیان اینکه این کتابفروش قدیمی شیراز یک دوره طولانی بیماری را پشت سر گذاشت، افزود: ممتحن بیش از ۶۰ سال پیش کتابفروشی ممتحن را در محله «درب شیخ» شیراز تاسیس کرده و پس از چند سال فعالیت در آن به مکان جدید واقع در چهارراه خیرات نقل مکان می‌کند که تا به امروز هم چراغ کتابفروشی را روشن نگاه داشته‌ است.

کاظمی به مراسم خاکسپاری و بزرگداشت مرحوم محمود ممتحن اشاره کرد و گفت: تاریخی برگزاری آیین تشییع و بزرگداشت ایشان از سوی خانواده ممتحن به زودی اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به پیشنهاد انجمن ناشران و کتابفروشان فارس و با همراهی مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از محمود ممتحن، پیشکسوت کتاب‌فروشان شیراز تجلیل شد.

زنده‌یاد ممتحن در این دیدار ضمن تشکر از عیادت مسئولین فرهنگی استان، با اشاره به اینکه هنوز هم با بیش از ۸۳ سال سن حاضر است پس از رفع کسالت به کارش ادامه دهد، اذعان کرد که امروزه کتابفروشی عاشقی است و نه کاسبی وگرنه صدها شغل دیگر وجود دارد که نه تنها مشکلات کتابفروشی را ندارد بلکه ده‌ها برابر این شغل هم درآمد دارد.

او با بیان خاطراتی از شیراز قدیم، یاد کتاب‌فروشان پیشکسوت و همکاران درگذشته خود از جمله زنده‌یاد سید زین‌العابدین بلادی را گرامی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها