چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کتاب «بره ناقلا» حاوی خاطرات طنز آزادگان یزدی رونمایی شد

یزد - چهارمین همایش « دیده‌بان صبح» به مناسبت هفته دفاع مقدس با رونمایی از کتاب خاطرات طنز آزادگان یزدی با عنوان « بره ناقلا» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، چهارمین همایش «دیده‌بان صبح» همزمان با هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد که در این مراسم نیز از کتاب خاطرات طنز آزادگان یزدی با عنوان «بره ناقلا» رونمایی شد.

مصطفی زمانی فر، نویسنده یزدی این کتاب با اشاره به جزئیات این کتاب گفت: «بره ناقلا»، کتابی است که در بستر طنز سعی کرده تا خاطرات رزمندگان یزدی را به تصویر بکشد.

وی افزود: این کتاب ۳۰ خاطره طنز در دوران اسارت آزادگان یزدی را بیان می‌کند که در نمونه خود به عنوان نخستین کتاب به این شیوه نگارش شده است.

این نویسنده یزدی بیان کرد: اسارت، خاطرات تلخی به همراه دارد اما از دل این تلخی‌ها تک لحظاتی نیز فضای شاد و خنده داشته است که این ۳۰ خاطره از این داستان‌ها برآمده است.

زمانی فر گفت: من در طول مدت نویسندگی خود با رزمندگان مختلفی از استان گفت‌وگو داشته‌ام و سعی کردم در این گفت‌وگو‌ها خاطرات طنز را استخراج کرده و به کتابی تبدیل کنم تا بتوانم این لحظه‌های مختلف را از دفاع مقدس ثبت کنم.

وی ادامه داد: این کتاب دارای ۱۳۲ صفحه است که توانسته ۳۰ خاطره را به زبان طنز بیان کند و ۱۷ رزمنده یزدی این خاطرات را بیان می‌کنند و توسط انتشارات چشم و چراغ به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط