سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
توزیع کتابچه وصیت‌نامه شهدا در مدارس شاهد زنجان

زنجان- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، کتابچه وصیت نامه شهدا در 22 مدرسه شاهد توزیع می‌شود.

عباس بزرگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس پویش «همکلاسی آسمانی من» در زنجان اجرا شد.

وی تصریح کرد: در قالب این پویش کتابچه‌هایی از وصیت‌نامه شهدا تهیه شده و در بین دانش‌آموزان مدارس شاهد توزیع شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: این وصیت‌نامه‌ها شامل توصیه‌های شهدا به دانش‌آموزان است که در 22 مدرسه توزیع شده است.

برزگر همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد خبر داد و گفت: این مسابقه برگرفته از کتاب یادنامه شهدای زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: توزیع کتاب «نشانی از عرشیان» یادنامه شهدای انقلاب زنجان که به‌ همت بنیاد شهید در سال به چاپ رسیده است، نیز از دیگر اقدامات فرهنگی بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: قرائت زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا در مدارس، غبارروبی مزار شهدا، توزیع کتابچه شاهد و ناظر در بین دستگاه‌های اجرایی، رونمایی از کتاب موضوعی شهدا نیز توسط بنیاد شهید استان در هفته دفاع مقدس اجرایی می‌شود.

وی الگو سازی از شهیدان را یکی از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان مسأله‌ای اساسی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته  شود.  بنابر فرموده مقام معظم رهبری امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها