دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
تجلیل از 250 پیشکسوت زن دفاع مقدس در لرستان

لرستان – مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان احیا و ارتقای شأن و منزلت زنان در کشور را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و از تجلیل 250 پیشکسوت زن دفاع مقدس در لرستان در چهل و سومین دوره گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سرهنگ محسن رشیدی ظهر دوشنبه در محل باغ موزه دفاع مقدس لرستان ضمن ارائه توضیحاتی به اصحاب رسانه از روند پیشرفت این طرح در استان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و سومین هفته دفاع مقدس حضور یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان از اتصال مجموعه باغ موزه دفاع مقدس به مجموعه تفریحی و گردشگری کیو خرم‌اباد خبر داد و افزود: با برقراری پل ارتباطی میان این دو مجموعه بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی کشور را در استان لرستان ایجاد خواهد شد.


رشیدی با بیان اینکه باغ موزه‌ دفاع مقدس در انتقال ارزش و فرهنگ دفاع مقدس برای نسل آینده که جنگ را درک نکرده‌اند بسیار موثر است، افزود: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران و لرستان است که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده هم برسد و بدانند که جنگ را فقط نیروهای مسلح اداره نکردند و همه در جنگ نقش‌آفرینی داشتند و اگر این کار صورت نگیرد، جنگ از سوی دشمنان تحریف خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس به همکاری و کمک همه جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیازمند است، افزود: رزمندگان استان لرستان در اکثرعملیات‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ اما نقش رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس آن گونه که در شأن مردمان این دیار ولایتمدار است، معرفی نشده است و بخشی از اسناد مرتبط با شهدا، در اختیار خانواده‌های معزز شهدا است که باید در دیدار با این عزیزان از آنها خواسته شود آثار و اسناد به یادگار مانده از فرزند دلبندشان را برای نگهداری در شرایط مساعد و انتقال به آیندگان در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند.
 
وی افزود: اگر اسناد دفاع مقدس گردآوری نشوند و به مرور زمان به گرد فراموشی سپرده می‌شوند، تبیین واقعیات دفاع مقدس بسیار مشکل می‌شود.
 
رشیدی با اشاره به اینکه دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار نظام اسلامی و عزت ملت ایران شد، تاکید کرد: باید فضای فرهنگ ایثار را در جامعه زنده و پویا کنیم و اجازه ندهیم برروی فرهنگ ایثار و شهادت گرد فراموشی پاشیده شود.
 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها به‌عنوان قدرتمندترین ابزار می‌توانند در مسیر جهاد تبیین گام بردارند، افزود: رسانه‌ها باید جریان‌ساز باشند و اخبار واقعی جامعه را به سرعت به اطلاع مردم برسانند تا بتوان مانع از اختلاف‌افکنی و توطئه‌سازی رسانه‌های بیگانه شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یکی از محورهای برجسته‌ای که در این هفته به آن به طور ویژه پرداخته خواهد شد را تقدیر از زنان پیشکوت عنوان کرد و گفت: از زنان پیشکسوت در دفاع مقدس، مقاومت، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان وطن در سراسر استان تقدیر خواهد شد.

رشیدی احیا و ارتقای شأن و منزلت زنان در کشور را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و  افزود: زنان به عنوان محور خانواده نقش مهمی در شخصیت‌بخشی نسل‌های آینده دارند.

 وی شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما متحدیم» بیان کرد و گفت: با توجه به نقش بانوان در جامعه از اهالی قلم، خبرنگاران و هنرمندان شعر و ادبیات و تئاتر و نقاشی و... که اقدام به تولید آثار فاخر و وزین با موضوع دفاع مقدس کرده‌اند، تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.
تجلیل از 250 پیشکسوت زن دفاع مقدس در استان لرستان

رشیدی از تجلیل از 250 پیشکسوت زن دفاع مقدس در استان لرستان خبر داد و افزود: رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس، غبارروبی از گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، بازسازی عملیات حاج عمران در شهرستان ازنا، گرامی‌داشت عملیات کمان 99، رژه نیروهای مسلح، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، روایتگری دفاع مقدس در مدارس و اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب، سخنرانی‌های پیش از خطبه فرماندهان نظامی و برگزاری یادواره‌های مختلف از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها