سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
برگزاری 3 مسابقه کتابخوانی در زنجان

زنجان- معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری 3 مسابقه کتابخوانی در استان زنجان خبر داد.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به مناسبت‌های مختلف مسابقات کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت مشترک با همکاری کتابخانه‌های عمومی و سایر ارگان‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: دو مسابقه « راز ماندگاری عاشور» و « آفتاب در مصاف» به مناسبت ماه محرم و اربعین برگزار شد. رحمانی‌زاده گفت: همچنین به مناسبت هفته دولت هم مسابقه کتابخوانی « دین و دولت در اسلام» برگزار شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه تقریبا به هر مناسبت ملی و مذهبی یک مسابقه کتابخوانی در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری این مسابقات علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه موجب ارتقای سطح آگاهی شهروندان از موضوعات روز می‌شود.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه علاوه بر مسابقات کتابخوانی هر یک از کتابخانه‌ها در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان هستند، تلاش شده است بر اساس ذائقه آنها برنامه‌های فرهنگی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان در قالب برنامه‌های « هدهد سفید» کلاس‌های آموزشی برای اعضا برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های (نویسندگی خلاق، فنون شعر، نمایشنامه‌نویسی، نقالی و خطابه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، مهارت‌های کتابخوانی)، هنری (طراحی، خوشنویسی، عکاسی)، مهارتی از جمله کلاس‌های برگزار شده در ایام تایستان بود.

رحمانی زاده گفت: برگزاری کلاس لگو، برگزاری دوره مهارت‌های زندگی و مشاوره، مهارتهای ارتباطی ،مشاوره تحصیلی ،مشاوره خانوادگی) و معارفی از دیگر آموزش‌های ارائه شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها