یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
تصویر دروازه‌‎ای است که کودک را به قصه دعوت می‌کند

سعیده احمدی، تصویرگر و طراح در آیین رونمایی کتاب «جعبه‌ی خیال» اثر فرزانه رحمانی، اهمیت بازی برای بچه‌ها را پرورش خلاقیت، همدلی و حمایت از دیگران دانست و گفت: تصویر دروازه‌ای است که کودک را به قصه دعوت می‌کند و این موضوع برای برقراری ارتباط کودک با کتاب بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمدی ضمن اشاره به داستان کتاب «جعبه‌ی خیال» افزود: این کتاب روایت پسربچه‌ای است که در شلوعی اثاث‌کشی می‌خواهد خودش را سرگرم کند و من سعی کردم تصاویر در عین وفاداری به قصه، روایت خودشان را داشته باشند.

فرزانه رحمانی، نویسنده کتاب «جعبه‌ی خیال» نیز در این نشست، ضمن نام‌بردن از فریدون عموزاده خلیلی به عنوان یکی از افراد جریان‌ساز در ادبیات کودک و نوجوان گفت: ایشان در نشستی، تعدادی نویسنده و تصویرگر را فرا خواند تا هر اثر بعد از ارائه طرح نویسنده، تصویرگر خود را پیدا کند و «جعبه‌ی خیال» نتیجه این کار گروهی ارزنده شد.

رحمانی با بیان اینکه جعبه‌ها در فرایند اثاث‌کشی خانواده‌ها برای کودکان، اسباب‌بازی محسوب می‌شوند، افزود: رفتن بچه‌های من در یکی از همین نقل‌مکان‌های زندگی به درون جعبه‌، شالوده نوشتن این قصه شد و در نهایت هم داستان را به «موفرفری قشنگم، مهرگان» تقدیم کرده‌ام.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «جعبه‌ی خیال» را با تصویرگری سعیده احمدی در ٢٨ صفحه و به بهای ۴٠ هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ٧ سال منتشر کرده است.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است:
«من و موفرفری سوار موشک می‌شویم. با شمارش من موشک از زمین بلند می‌شود: ده، نه، هشت... ستاره‌ی دنباله‌دار، شهاب‌سنگ‌ها و ماهواره‌ها از کنارمان می‌گذرند. دور زحل می‌چرخیم و می‌خندیم.».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها