شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
ویژه برنامه «به وقت کتاب» در کردستان برگزار شد

کردستان - پویش ملی کتاب‌خوانی کانون در قالب برنامه «به وقت کتاب» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سنندج، مدیر کل کانون استان کردستان شنبه در حاشیه برگزاری این ویژه برنامه اظهار کرد: نظر به اینکه توسعه و ترویج کتاب خوانی از اهداف مهم برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون است و همواره مربیان با اجرای برنامه های خلاق و پویا در این زمینه نقش آفرین هستند، از این رو در همین راستا و با هدف بهره گیری از فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، پویش ملی کتاب خوانی کانون در قالب برنامه «به وقت کتاب» اجرا می شود.

حمیدرضا گوهری ادامه داد: این پویش که به تناوب برگزار می‌شود، زمینه مناسبی برای معرفی، تبلیغ، ترویج و رسانش محتوای ارزشمند کانون، فروش کتاب‌های کانون و ارتباط با مخاطبان و اجرای برنامه‌های ترویجی متنوع و متعدد با موضوع کتاب فراهم می‌کند.

وی گفت: با توجه به تقاون ماه های محرم و صفر با فصل تابستان و مناسبت‌های مذهبی به ویژه «اربعین سید و سالار شهیدان» و لزوم تقویت شناخت کودکان و نوجوانان در این زمینه، کتاب «تشنه لبان» نوشته آقای حمید گروگان به عنوان اولین کتاب برای آغاز این برنامه معرفی شد.

مدیر کل کانون استان کردستان افزود: کلیپ تبلیغاتی این دوره از پویش «به وقت کتاب» در فضای مجازی انتشار می‌یابد و برنامه‌های متنوع برای انتشار گسترده و افزایش مخاطبان این برنامه در دستور کار مراکز فرهنگی هنری استان قرار گرفته است.

وی طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب تشنه لبان از جمله جلسات روخوانی و بلند خوانی، معرفی دیواری کتاب ، دعوت از چهره‌های ادبی و هنری، بزرگان دینی و مذهبی، طراحی و اجرای برنامه‌های ویژه اعضا همراه با خانواده، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های تصویری و صوتی در انتشار گسترده  کلیپ تبلیغاتی هم، تهیه پادکست و فایل‌های صوتی و تصویری از معرفی و خوانش کتاب را از فعالیت‌های مرتبط در این راستا برشمرد.

گوهری یادآوری کرد: کتاب «تشنه لبان» به قلم حمید گروگان در قطع رحلی واز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مخاطب، گروه سنی (و)، مخاطبان عمومی، بویژه نوجوانان و جوانان تصویرگری کتاب تشنه لبان را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیک آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌اند. تشنه لبان در قالب نثری قابل درک و سلیس نوشته شده و درمیان مطالب، اشعاری از شاعران بزرگ درخور آن مطلب گنجانده شده که روحی لطیف به وقایع می‌دمد و به بعد تاریخی عاشورا، بعد عاطفی نیز میدهد و روح دلیری و شجاعت را با رجزخوانی های یاران امام به رخ می‌کشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها