جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
توزیع کتابچه وصیت شهدا در بین زائران اربعین

زنجان- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در قالب یک اقدام فرهنگی، کتابچه وصیت نامه شهدای زنجانی بین زائرین اربعین توزیع می‌شود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، زائران زنجانی در قالب طرح زیارت نیابتی و به نیابت از 3535 شهید این استان عازم پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شوند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 3 هزار و 535 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، تصریح کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان پوسترهایی با نام و تصویر شهدای گلگون‌کفن پایتخت شور و شعور حسینی طراحی و چاپ شده که در اختیار هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران و زائران اربعین قرار می‌گیرد.

وی همچنین از توزیع کتابچه وصیت نامه شهدا بین زائرین اربعین خبر داد و گفت: این کتابچه با عنوان «ره‌توشه» گزیده موضوعی وصیت‌نامه شهدا در بین زائرین و به ویژه مسئولینی که در این مراسم مذهبی شرکت می‌کنند توزیع می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه برای جاماندگان اربعین نیز برنامه‌های موضوعی از سوی بنیاد شهید اجرایی خواهد شد، افزود: برگزاری نشست‌های بازخوانی وصیت نامه شهدا با حضور نویسندگان کتاب‌های موضوعی شهدا، غبارروبی مزار شهدا با حضور فعالان فرهنگی، نصب بنر شهدای فرماندهان و زیارت نیابتی در جلوی اتوبوس‌های پیاده‌روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران از دیگر برنامه‎های اجرایی بنیاد شهید به این مناسبت است.

وی با اشاره به اینکه حضور در اجتماع پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر جاده گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت اربعین حسینی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت است، اضافه کرد: در این مراسم نیز کتاب‌های موضوعی شهدا بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها