دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
موزه‌های دفاع مقدس به محیطی پویا تبدیل شود / انتشار جلد اول دانشنامه دفاع مقدس لرستان تا پایان سال ۱۴۰۳

لرستان - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باید به محیطی پویا و اثرگذار تبدیل شود، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان امسال از سوی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، فرهاد زیویار، استاندار لرستان ظهر دوشنبه با حضور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سردار سرتیپ بسیجی، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، سردار کارگر ضمن قدردانی از اهتمام استاندار لرستان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، به نقش ویژه این استان در دوران دفاع مقدس به‌خصوص در عملیات‌های کربلای ۴ و کربلای ۵ اشاره کرد و اظهار کرد: نقش رزمندگان لرستان در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و شکستن خط و مقاومت در برابر ارتش بعثی ارزشمند است؛ لذا این رشادت‌ها باید ثبت و ضبط و برای نسل آینده تبیین شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه استان لرستان شش هزار و ۵۵۴ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، بر تجلیل و تکریم ویژه از شهدای استان لرستان تاکید کرد.

دانشنامه دفاع مقدس لرستان نماد هویت و افتخار این استان است
سردار کارگر در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع در روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان گفت: دانشنامه دفاع مقدس لرستان نماد هویت و افتخار این استان است که باید با همراهی صاحب‌نظران، پیشکسوتان و مراکز دانشگاهی تکمیل و عقب‌ماندگی موجود جبران شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اهمیت و ضرورت تولید و انتشار کتاب‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: در حوزه تهیه و تدوین کتاب‌های دفاع مقدس باید گام‌های بلندتری برداشته شود.
 

وی همچنین با تاکید بر نقش موثر مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در حفظ دست‌آوردها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باید به محیطی پویا و اثرگذار همچون دوران دفاع مقدس تبدیل شود.
 
ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان در تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس
سردار کارگر بر ضرورت استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استانی در تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس لرستان تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی امیدواریم بخش قابل توجهی از محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان حداکثر تا پایان شهریورماه برای استفاده عموم مردم آماده شود. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان لرستان را یکی از زیباترین و مدرن‌ترین موزه‌های دفاع مقدس کشور دانست و افزود: این مجموعه فرهنگی در بهترین نقطه گردشکری استان لرستان واقع شده است.

افتتاح 5 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از سوی رئیس جمهور
سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه در دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور محترم بودجه‌ای برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اختصاص یافت، عنوان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان همراه با مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس استان‌های گیلان، زنجان، گرگان و قزوین امسال از سوی رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

استاندار لرستان نیز در این دیدار، ضمن تشکر از ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که اهتمام ویژه‌ای به این استان دارد، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان از افتخارات معماری ایرانی- اسلامی و نماد توجه به دفاع مقدس است.

زیویار تقارن برگزاری یادواره شش هزار و ۵۵۴ شهید استان با افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان در سال جاری را فرصت مغتنمی شمرد و بیان کرد: مردم لرستان به دفاع مقدس به دید افتخار نگاه می‌کنند و در دفاع مقدس مردم استان نقش مهمی داشتند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس علاوه بر اینکه موجب افتخار، عزت و سربلندی ملت ایران شده است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان استانی جلد اول دانشنامه دفاع مقدس لرستان تا پایان سال ۱۴۰۳ در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان درباره محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان گفت: بیش از ۹۵ درصد از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان آماده شده و به زودی تکمیل خواهد شد.

در این دیدار علی‌اصغر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سیدحسین ستوده، رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها