دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۱
جشنواره شعر فجر ارزش‌های انقلاب را زنده نگاه می‌دارد

حميد سبزواري شاعر، گفت: جشنواره شعر فجر گامی براي تقدير از فرهنگ شعر به ويژه شعر جوانان خواهد بود و بسياري از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را در تاريخ ادبيات زنده نگه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، حميد سبزواري با بيان اين مطلب افزود: جشنواره شعر فجر در جريان شعري کشور بسيار مؤثر بوده است و با تقدير از بزرگان شعر و ادب، تبدیل به الگو و تشويقي براي شاعران جوان شده است. 

اين چهره ماندگار شعر تصريح كرد: نزديك به سي‌سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد و وقتي اين جشنواره پس از اين مدت برگزار مي‌شود، نمي‌توان انتظار زيادي از آن داشت. به همين دليل برگزاركنندگان اين دوره بايد از تجارب دو سال گذشته استفاده، و كاستي‌هاي آن سال‌ها را با طرح چهره‌هاي بيش‌تری از حوزه شعر معاصر جبران كنند. 

سبزواري با اشاره به برنامه‌ريزی‌های انجام شده براي جشنواره شعر فجر گفت: هر كار مهمي كه بخواهد انجام شود با نقاط قوت و ضعف همراه خواهد بود و براي برگزاري جشنواره‌ شعر فجر نیز بايد برنامه‌ريزي گسترده‌اي صورت بگيرد. 

شاعر مجموعه «سرود سپيده» ادامه داد: جشنواره شعر فجر سبب مي‌شود بسياري از جوان‌ها به شناسنامه و هويت خود پي ببرند و بدانند كه خون‌هاي بسياري ريخته شد تا امروز مردم ما از استقلال بهر‌ه‌مند شوند. 

وي در پايان افزايش تبليغات توسط رسانه‌ها را يكي از عوامل تأثيرگذار در بالابردن كيفي جشنواره شعر فجر دانست و بيان كرد: نبايد گذاشت موضوعاتي مانند انقلاب اسلامي و جشنواره شعر فجر كهنه و به دست فراموشی سپرده شود. چنین حرکت‌هایی بايد همه‌ساله با تبليغات وسيع از سوي رسانه‌ها حمايت شوند. 

مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين المللي شعر فجر ۱۰ اسفند در تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط