جمعه ۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
سبزواری: امروز شاعران مورد عنایت دولتند

حمید سبزواری تاکبد می‌کند که دولت جمهوری اسلامی همواره به شاعران توجه ویژه داشته است و این توجه و عنایت امروز بیشتر از گذشته نیز به چشم می‌خورد.

سبزواری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این که در حال حاضر مجامع و جلسات مختلف ادبی در سرتاسر کشور بر پا هستند، گفت: شاعران نیز از این نشست‌ها استقبال می‌کنند و به طور پیوسته در آنها حضور دارند. 

این شاعر با اشاره به این که پیشرفت فرهنگی کشور در گرو برگزاری هرچه بیشتر چنین مجامعی است، افزود: امروز با استقرار نظام اسلامی، دنیا به نسبت گذشته انتظارات به مراتب بیشتری از فرهنگ ایران اسلامی دارد و در همین راستا شاعران نیز باید اختلافات درونی خود را با یکدیگر رفع کنند تا در فضای سالمتری که از این رهگذر به وجود خواهد آمد، برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی نیز اثربخشی بیشتر و مفیدتری در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که دولت می‌تواند نقش موثری درحذف اختلافات شاعران ایفا کند، یادآور شد: در ایران اسلامی همه افراد، اعم از عموم مردم و هنرمندان و شاعران باید در یک جبهه واحد و در خط انقلاب و آرمان‌های آن حرکت کنند و دولت جمهوری اسلامی بی شک در این راستا خدمات زیادی انجام داده و برنامه‌های دیگری نیز پیش رو دارد.

سبزواری به سفرهای اخیرش به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: من علی‌رغم عمل قلب و ناراحتی پا و تنها به امید باروری بیشتر فرهنگ کشور در برنامه‌های مختلف ادبی سراسر کشور شرکت می‌کنم. اگر این تعهد در همه شاعران ایران وجود داشته باشد، دیگر خلا فرهنگی در کشور مشاهده نخواهد شد.

این شاعر با اشاره به برنامه‌های آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب در ایجاد اختلاف بین شاعران و هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: امروز نقش دولت در حل و حذف این اختلافات به منظور مقابله با برنامه‌‌ریزی‌های دشمنان از همیشه پررنگ‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط