سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۱
جيرودي: دولت در حوزه فرهنگ بيشتر تلاش كند

كاظم جيرودي شاعر و مدير انتشارات فراديد با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي يك انقلاب فرهنگي بود، يادآوري مي‌كند كه به همين دليل وظايف دولت ما نيز بيشتر در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي است و دولت بايد در حوزه فرهنگ بيشتر تلاش كند.

جيرودي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به سابقه فرهنگي ايران گفت: به دليل همين سابقه فرهنگي و نيز به يمن فرهنگي بودن حركت عظيم انقلاب اسلامي، هم مردم كشور و هم عموم جهانيان انتظارات زيادي از فرهنگ ما دارند. 

وي با بيان معضلات ناشران بخش فرهنگي در سال‌هاي اخير خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيشتر فعاليت‌ ناشران در اين حوزه زيان‌ده است و اين افراد تنها به دليل علاقه شخصي دست به انتشار آثار مي‌زنند. دولت بدون شك مي‌تواند با برنامه‌ريزي درست به اين ناشران  در ادامه فعاليت‌هاي خود قوت قلب بيشتري بدهد.

جيرودي با تبريك هفته دولت به مجموعه دولت جمهوري اسلامي و  اشاره به نهادهاي مختلف فعال در حوزه ادبيات تصريح كرد: با وجود همه اقدامات انجام شده، بايد پذيرفت كه هر چه تعداد جوايز ادبي، جشنواره‌ها، كنگره‌ها، همايش‌ها و نشست‌ها در اين حوزه افزايش يابد، در جهت‌دهي صحيح به نيروي جوان موجود در جامعه، جلوگيري از انحراف و نيز باروري فرهنگ عمومي كشور مفيدتر خواهد بود. 

وي با تاييد طرحي به منظور تاسيس "انجمن صنفي شاعران"، يادآور شد: چنين طرحي لزوما به معني تبديل "شاعري" به يك شغل نيست، بلكه بيشتر به معناي حفظ و صيانت از حقوق حقه اين قشر فرهنگي و موثر است. 

اين شاعر در پايان با ذكر اين كه هم اكنون آثار ارزش‌مندي در حوزه ادبيات تاليف شده كه نه تنها در جهان، بلكه براي مخاطب فارسي زبان نيز شناخته شده نيست، گفت: يك شاعر يا نويسنده مسلما از توان مالي لازم براي عرضه جهاني آثارش برخوردار نيست. اين تكليف دولت است كه با شناسايي اين آثار و معرفي آنها به مخاطب جهاني، توان فرهنگي كشور را به دنيا نشان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط