دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
ارائه تخفیف 50 درصدی کتاب‌های موضوعی نماز به کانون‌های مساجد

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به آمادگی کانون مساجد برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی نماز در کانون‌های مساجد گفت: کتاب‌های این کتابخانه تخصصی با 50 درصد تخفیف به کانون‌ها ارائه می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 385 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال فعالیت‌های فرهنگی متعددی اجرایی می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به ماهیتی که کانون‌های مساجد دارند، برنامه‌های این مراکز بیشتر با محوریت برنامه‌های مذهبی و رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه از مهمترین رویکردهای کانون‌های مساجد غنی کردن کتابخانه این مراکز است، افزود: در حال حاضر 73 کتابخانه مخزن‌دار در استان زنجان فعال است که طرح پایش آنها اجرا شده است.

وی ادامه داد: در طرح پایش کتابخانه‌های مساجد کتاب‌های موجود به روزرسانی شده و همچنین از کتاب‌های اهدایی مردم در این کتابخانه‌ها استفاده می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آتی کانون‌های مساجد تاسیس کتابخانه تخصصی نماز در مساجد با همکاری ستاد اقامه نماز استان است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت نماز و ترویج فرهنگ اقامه نماز کتاب‌های موضوعی در این حوزه با 50 درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد این کتابخانه تخصصی به همه کانون‌های مساجد اعلام شده است، افزود: کانون‌ها می‌توانند لیست کتب درخواستی را تا مورخه ۲۰ مرداد به دفتر ستاد اقامه نماز استان ارسال کنند تا نسبت به تهیه آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: در این کتابخانه آثاری همچون نماز، احکام نماز، شیوه های دعوت به نماز، نماز و خانواده، نماز در روایات، نماز و رسانه، کودک و نماز، آداب و اسرار نماز ارائه خواهد شد.

اسلامی با تأکید بر اتخاذ راهکارهای مناسب برای جذب جوانان به مساجد بیان کرد: در سنت‌های اهل بیت(ع) مساجد به عنوان محل تجمع و مشورت تمام اقشار جامعه معرفی شده است و این نقش تاثیرگذار در پیروزی انقلاب نیز وجود داشته است، پس امروز نیز باید از ظرفیت مساجد برای ترویج معارف دینی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها