سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
پرداخت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ برای گسترش کتابخوانی موثر است

کرمانشاه - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگاور گفت: پرداخت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ برای گسترش کتابخوانی موثر است و درخواست دارم در این مسئله حامی و همراه کتابخانه های عمومی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، حسن‌رضا مجاهدپور روز  سه شنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که به ریاست فرماندار کنگاور در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: تعداد دو باب کتابخانه شهری و ۲ باب کتابخانه روستایی در شهرستان کنگاور وجود دارد که ۲ هزار و ۴۵۰ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.
 
وی افزود: مساحت کتابخانه‌ها در این شهرستان یک‌هزار و 490 متر مربع است که در این چهار کتابخانه تعداد ۴۶ هزار جلد کتاب موجود است.
 
مجاهدپور اضافه کرد: پرداخت اعتبارات کتابخانه‌های عمومی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان می‌تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی کتابخوانی را حل کند و فرماندار و اعضای کمیته برنامه‌ریزی باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
 
این مسئول یادآور شد: همچنین پرداخت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج برنامه‌های فرهنگی موثر است و درخواست دارم در این مسئله حامی و همراه کتابخانه های عمومی باشند.

در ادامه فرماندار شهرستان کنگاور به جایگاه و نقش کتابخانه‌ها در گسترش آگاهی در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش سطح مطالعه در بین مردم ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد وباید بیشتر به این امر مهم توجه شود.
 
ایرج صادقی افزود: منشا تمام پیشرفت‌ها در جامعه کتاب است و باید جایگاه کتاب را در بین مردم و خانواده‌ها بیش از پیش تقویت کنیم، از همین رو در باید از شخص خودمان شروع کنیم و بیشتر کتاب بخوانیم تا اطرافیان و کودکان و نوجوانان ما با مشاهده به کتابخوانی تشویق شوند.
 
در پایان هریک از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن به بیان نکته نظرات خود درباره جلسه و ترویج، توسعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان، برگزاری کلاسهای اوقات فراغت جهت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و پیشبرد اهداف فرهنگی اداره کتابخانه های شهرستان پرداخته و پیشنهادات و راهکارهای مهم را بیان کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها