پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
پارک شهر، پارک شهر می‌ماند/ رونمایی از سردیس‌ مشاهیر در یک ماه آینده

لرستان - شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه رونمایی از سردیس مشاهیر طی یک ماه آینده در پارک شهر صورت خواهد گرفت، گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم، پارک شهر، پارک شهر می‌ماند.

داریوش بارانی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، درباره آخرین وضعیت بهره‌برداری از پارک مشاهیر خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به کارکرد هویتی و خاطره جمعی که پارک‌های شهر در اذهان عمومی مردم ایجاد می‌کنند، در خرم‌آباد نیز جمع بسیاری از مردم مخالف تغییر نام پارک شهر به نام «پارک مشاهیر» هستند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به درخواست‌های مکرر شهروندان برای عدم تغییر نام پارک شهر، گفت: پارک شهر که بنا بوده به دلیل نصب سردیس‌های مشاهیر به نام «پارک مشاهیر» تغییر نام داشته باشد، تغییر نام نخواهد داشت و پارک شهر می‌ماند.

بارانی بیرانوند با اشاره به آماده‌سازی 24 سردیس از آثار هنرمندان لرستان، عنوان کرد: 7 سردیس از مشاهیر لرستان از سوی شورای شهر خرم‌آباد و کمیته انطباق فرمانداری تایید شده‌اند که رونمایی خواهند شد، همچنین وسایل و تجهیزات دو آب‌نما برای پارک خریداری شده و کتیبه‌های کنار حصار پارک نیز به زودی نصب می‌شوند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه نورپردازی دیوار کتیبه پارک به اتمام رسیده است، عنوان کرد: بعد از نصب کتیبه‌های کنار حصار، کلیت‌ پارک به بهره‌برداری خواهد رسید.
 

بارانی بیرانوند درباره سایر سردیس‌هایی که آماده هستند و در پارک نصب نمی‌شوند عنوان کرد: ماهیت مشاهیر بودن این سردیس‌ها باید در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری تایید شود، پس از آن محدودیتی برای نصب در پارک و یا سایر نقاط شهر وجود ندارد.

شهردار خرم‌آباد درباره زمان بهره‌برداری از پارک مشاهیر (پارک شهر) خرم‌آباد گفت: حداکثر طی یک ماه آینده اقدامات باقی‌مانده صورت خواهد گرفت و پارک به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به انجام نورپردازی مناسب در پارک گفت: تراکم جمعیتی بسیار بالایی را در این پارک شاهد هستیم و این نشان می‌دهد که در سایر پارک‌های شهر نیز باید اقداماتی در حوزه نورپردازی انجام شود که توزیع جمعیتی و آمایش آن به نحو مطلوب و طبیعی صورت گیرد.

 شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای نورپردازی پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تا پایان سال 1402 صورت گرفته است، عنوان کرد: نورپردازی پل صفوی خرم‌آباد نیز با لامپ‌های کم مصرف در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها