چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
پیشکسوتان عرصه نویسندگی استان سمنان تقدیر شدند

سمنان- طی مراسمی با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پیشکسوتان عرصه قلم استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در سمنان، مراسم گرامیداشت روز قلم، با محوریت گرامی داشت پیشکسوتان عرصه نویسندگی استان سمنان با حضور مسئولان به میزبانی فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد. 

در این مراسم مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین مدیران و اعضای انجمن های هنری استان سمنان حضور داشتند. 

فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار ایبنا، گفت: تجلیل از پیشکسوتان عرصه قلم و فرهنگ استان سمنان محور این برنامه را تشکیل می دهد. 

فلاح با بیان اینکه در این مراسم که با حضور علاقمندان به نویسندگی و هنر و فرهنگ استان سمنان برگزار شد، از دو پیشکسوت هنر استان  حسین معلم و محمود ابوالمعالی به صورت ویژه و خاص تقدیر شد، ابراز کرد: این تقدیر به پاس سال ها مجاهدت در راه اعتلای فرهنگ و هنر استان صورت پذیرفت. 

وی با بیان اینکه استاد معلم نه تنها در عرصه فرهنگ و ادب بلکه در تدوین کتاب های درسی مجاهدت های ویژه ای را در طول عمر با عزت خود داشته است، افزود: شایسته بود که در مراسمی از وی تقدیر شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان این تقدیر ها را در کنار گرامی داشت یاد اساتید و بزرگان فرهنگ و ادب استان، به نوعی انگیزه بخشی به جوانان نیز توصیف کرد و گفت:  تأسیس مجموعه فرهنگى معلم از دیگر خدماتی بود که استاد معلم به استان سمنان و این کشور، ارائه کرده است. 

گفتنی است استاد معلم در دهم مهرماه 1324ش در خانواده متدیّن، عالم‌پرور و ادب‌دوست معلّم، در دامغان دیده به جهان گشود. تاسیس و توسعه دفتر نشر فرهنگ اسلامى و کتابخانه بزرگ قمر بنى هاشم حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان از دیگر خدمات وی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها