شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
«سردار پابرهنه» به کتابفروشی‌ها آمد

ایلام- نشر گنج سرا کتاب سردار پابرهنه (زندگی‌نامه سردار شهید عدنان سابوته) را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر گنج‌سرا کتاب سردار پابرهنه (زندگی‌نامه سردار شهید عدنان سابوته) نوشته رضا ملکی را در 249 صفحه روانه بازار کتاب کرد.

کتاب حاضر نگاهی به دوران حیات تا شهادت یکی از فرماندهان گمنام و پرافتخار تاریخ دوران دفاع مقدس در جبهه استان ایلام دارد که جان شیرین خود و تنها پسرش را نثار امنیت این مملکت کرد.
 
 عدنان سابوته با داشتن ریشه‌های اصیل برخاسته از خانواده پاک طینت و مذهبی، توانست با یافتن ذات واقعی‌اش، خود را پهلوان عدنان قبل از انقلاب به شهید عدنان انقلاب برساند.

وی با شروع تجاوز و حمله ارتش بعث عراق از تهران به مهران مهاجرت کرد و به جبهه‌های جنگ شتافت و عهد و پیمان ماندگاری را با خدایش بست: «خدایا من پشیمان از گذشته خود و به درگاهت توبه می‌کنم و با پای برهنه وارد میدان جهاد می‌شوم و تا هستم با پای برهنه از وطنم دفاع کنم.»

عدنان با توبه نصوح با تمام وجود صادقانه و مخلصانه با پای برهنه در جبهه حضور یافت و بهای بهشتی شدن را با پای تاول زده پرداخت و برای همیشه جاودانه شد. شهید سابوته پس از پوشیدن لباس رزم و به قول خودش برای جبران گناهانی که در جوانی مرتکب شده بود با خدای خود عهد بسته بود تا زمانی که در جبه حضور دارد از پوشیدن کفش خودداری کند و با پای برهنه در جبهه بجنگد.
 
شهید سابوته و در ایامی که کشور عراق و در منطقه کُردهای ایرانی زندگی می‌کرد، به دلیل دلاوری و جسارت و دفاع از حق و حقوق هم‌وطنان کرد، به بَطَل الاکراد(پهلوان کُردها) معروف بوده و بارها از حقوق مردم در برابر افراد قلدر و زورگیر دفاع کرده بود.
 
رضا ملکی(1347)کتاب سردار پابرهنه(زندگی‌نامه سردارشهید عدنان سابوته)رابا بهره‌گیری از خاطرات هم‌رزمان و خانواده شهید با زبانی ساده و روان نوشته و در 249 صفحه همراه با اسناد و تصاویری از شهید، با ویرایش بتول میرزایی و طرح جلدی از قدرت ملکی در انتشارات گنج‌سرا در اواخر سال 1401 منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها