شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
برگزاری جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان به بعد از محرم موکول شد

زنجان- عضو هیئت اجرایی جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور گفت: به علت عدم تأمین اعتبار، برگزاری جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان به بعد از محرم موکول شد.

ابوالفضل ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود که اختتامیه نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور در تاریخ ۱۲ تیرماه به میزبانی زنجان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه به علت عدم تامین منابع مالی برگزاری این جشنواره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، اضافه کرد:  با این شرایط برگزاری این جشنواره به بعد از ماه‌های محرم و صفر موکول شده است و در صورت عدم تامین اعتبار این جشنواره برگزار نخواهد شد.

عضو هیئت اجرایی جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور با بیان اینکه آثار رسیده مورد داوری و بازبینی قرار گرفته است، اضافه کرد: همه اقدامات اولیه برای برگزاری جشنواره انجام شده است اما متاسفانه چندین بار برگزاری این جشنواره به تعویق افتاده است.

ایمانی با اشاره به اینکه تعویق چند باره جشنواره موجب بلاتکلیفی گروه‌های شرکت کننده شده است، افزود: متاسفانه‌ دستگاه‌های متولی قول حمایت مالی داده بودند که محقق نشده است.

عضو هیئت اجرایی جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش اصلی شامل هنرهای بومی و آیینی سنتی براساس قصه‌ها و حکایت‌های ترکی و بازی‌های کهن بومی محلی و آیین‌های ترکی و بخش جنبی هم شامل قصه‌‎های اساطیری و نقالی و پرده‌خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است.

ایمانی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره سال گذشته منتشر شده بود، اضافه کرد: از میان ۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد هنری، پس از بررسی توسط هیات انتخاب آثار متشکل از حسین عباسی‌نیا، مهدی افضلی و اکبر کریمی، ۱۱ نمایش از چهار استان و ۱۰ اثر موسیقی عاشقی به مرحله نهایی رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها