پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
نمایشگاه کتاب موضوعی عید غدیر در سلطانیه دائر شد

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلطانیه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب موضوعی غدیر در سلطانیه گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه لزوم توجه به بحث مطالعه به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی تشویق مردم به سوی کتاب و کتابخوانی و تبیین واقعه غدیر است.

مجید امیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با عید امامت و ولایت عید غدیر خم برنامه‌های متعددی در شهرستان سلطانیه در حال اجراست.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب موضوعی غدیر در این شهرستان اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه لزوم توجه به بحث مطالعه به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی تشویق مردم به سوی کتاب و کتابخوانی و تبیین واقعه غدیر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلطانیه افزود: در این نمایشگاه کتاب‌های مختلفی در رابطه با بحث امامت و ولایت و همچنین مسئله غدیر خم برای شناخت نسل جوان با فلسفه غدیر و ولایت حضرت علی (ع) عرضه می‌شود.

امیرلو با بیان اینکه از دیگر برنامه‎های اجرایی به مناسبت عید غدیر خم کتابت خطبه غدیر توسط خوشنویسان شهرستان سلطانیه است، اضافه کرد: برپایی ایستگاه خوشنویسی و معرفی کتاب‌های موضوعی ولایت و امامت از دیگر برنامه‌هایی است که در شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غدیر باید در جامعه اسلامی به یک فرهنگ فراگیر و مبنایی تبدیل شود، گفت: با توجه به اهمیت واقعه غدیر و توجه بیشتر متولیان فرهنگی به ترویج و معرفت این روز بزرگ در میان آحاد جامعه اسلامی تصمیم به برگزاری این مسابقه کتابخوانی گرفته شد.

امیرلو با بیان اینکه کتاب و مطالعه مهمترین وسیله در تغییر و تحول فرهنگ جوامع بشری محسوب می‌شود، ادامه داد: در همین راستا مسابقه کتابخوانی «سلام بر ابراهیم» و«حال خوب با قرآن» نیز برای عموم شهروندان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی و همچنین تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار عمومی جامعه به‌ ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها