چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
«در چشم طوفان» به قلم  رئيس سابق «سيا»

كتاب «در چشم طوفان» به قلم «جرج تنت» و ترجمه علي‌اكبر عبدالرشيدي به زودي از سوي انشارات سروش به بازار كتاب مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب درباره خاطرات دوران مسووليت «جرج تنت» در سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) است.
«تنت» در دولت كلينتون و بوش، رياست سازمان «سيا» را به عهده داشت و از سوي مردم آمريكا متهم به بي‌لياقتي شد و چون نتوانست حادثه 11 سپتامبر را پيش‌بيني كند، از سوي دولت بوش نيز متهم به ارائه اطلاعات نادرست مربوط به عراق شد. وي در اين كتاب سعي در پاسخ به اين شبهات دارد.

اين كتاب داراي سه بخش و 23 فصل است كه در آن «تنت» از شكنجه زندانيان، وجود زندان‌هاي مخفي در خارج از آمريكا و اعزام مظنونان خارجي به تروريسم براي بازجويي به اين زندان‌ها خبر مي‌دهد و مي‌نويسد كه اين شكنجه‌ها فقط در مورد بعضي از بدترين تروريست‌ها اعمال شده است. 

دوگ فيت، ‌معاون وزارت دفاع آمريكا درباره اين كتاب مي‌گويد: بحث اصلي «تنت» اين است كه وي در تصميم‌گيري براي جنگ بي‌تقصير بوده است. اگر چنين است، به جاي اين كه اسم كتاب را «در چشم توفان» انتخاب كند، بايد نام آن را «آيا اصلا توفاني بوده است؟» مي‌گذاشت.

ري مك گاورن، تحليلگر سيا نيز مي‌گويد: «تنت» خود را به كار طولاني در «سيا» مفتخر معرفي مي‌كند. او مي‌داند كه هميشه موفق نبوده است اما به ما مي‌گويد كه براي موفقيت تلاش كرده است!

كتاب «در چشم طوفان» در شمارگان 2000 نسخه، 552 صفحه و بهاي 60000 ريال به زودي به بازار كتاب مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها