سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
«تنها آرزوی نوجوانی» زندگی هفت شهید نوجوان را روایت می‌کند

قم- منوچهر نعیمی‌قمی نویسنده، با اشار به کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» گفت: «تنها آرزوی نوجوانی» زندگی هفت شهید نوجوان را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، منوچهر نعیمی‌قمی درباره کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» گفت: این کتاب داستان زندگی هفت شهید نوجوان از استان‌های مختلف کشور از جمله قم است که انتشارات حماسه سخن اخیراً آن را به چاپ رسانده است.
 
این نویسنده افزود: این کتاب در ۱۱۰ صفحه و شمارگان هزار نسخه در سال جاری با نظارت و مشارکت اداره کل حفظ آثار نشر و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و انتشارات حماسه سخن قم به چاپ رسیده است.
 
وی با اشاره به داستان‌های این کتاب به ترتیب فهرست عنوان کرد: «پهلوانی از دیار سیستان» ویژه شهید سِبیل اخلاقی، ۱۱ ساله از استان سیستان و بلوچستان شهر نیکشهر، «یار امام دوازدهم» ویژه شهید مصطفی انجم افروز، ۱۹ ساله از استان قم، «تنها آرزوی نوجوانی» ویژه شهید حسین جهانگیریان، ۱۶ ساله از استان قم و «تنفگ بازی» ویژه شهید محمدحسین ذوالفقاری شورک، ۱۲ ساله از شهر میبد استان یزد از جمله بخش‌های کتاب هستند.
 
این نویسنده دیگر بخش‌ها را شامل «فرشته ها نمی میرند» ویژه شهید صادق صادق زاده نصرآبادی، ۱۵ ساله از استان اردبیل شهر مشکین شهر، «معامله با خدا» ویژه شهید احمدرضا عباسی، ۱۸ ساله از استان مرکزی شهر آستانه و «مأمور شناسایی» ویژه شهید بهنام محمدی راد ۱۴ ساله از خرمشهر عنوان کرد.
 
نعیمی‌قمی در مورد انگیزه خود از نوشتن کتاب «تنها آرزوی نوجوانی» گفت: در سال گذشته به لطف خدا و معرفی یکی از دوستان با انتشارات حماسه سخن آشنا شدم. بعد از چاپ دو کتاب مجموعه داستان توسط این انتشارات، مدیریت نشر پیشنهاد چاپ مجموعه داستانی برای شهدای نوجوان را به بنده ارائه داد. با توجه به شناختی که از شهید حسین جهانگیریان داشتم و سیر و سلوک این شهید عزیز همین موضوع انگیزه‌ای شد تا نوشتن این مجموعه داستان را آغاز کنم.
 
وی ادامه داد: به برکت این شهید و لطف خدا اسامی شهدای بعدی نیز به صورت کاملاً اتفاقی مشخص شدند و بعد از چند ماه تحقیق و نوشتن مجموعه به پایان رسید و امسال با همیاری دوستان در استان مرکزی و پیگیری‌های دلسوزانه مدیریت نشر حماسه سخن به ثمر نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها