دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کتابخانه ملی برای حضور قدرتمند در مجامع بین‌المللی برنامه منسجمی دارد

معاون کتابخانه ملی ایران حضور در مجامع بین‌المللی مانند ایفلا را جزو برنامه‌‌های اصلی کتابخانه اعلام کرد و گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حتما برای حضور سازمانی پُررنگ، قدرتمند در ایفلا برنامه منسجمی دارد.

عصمت مؤمنی، معاون کتابخانه ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره مراودات بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و حضور پُررنگ این سازمان در فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری، اظهار کرد: ایفلا یک انجمن بین‌‌‌المللی حوزه کتابداری است و همه حرفه‌مندان این رشته نسبت به اتفاقاتی که در این انجمن رخ می‌دهد، مطالعه دارند و برای آن‌ها مهم است. حالا هرکسی به فراخور شرایط خود یا در این انجمن شرکت می‌کند، یا مقاله‌ای برای حضور ارائه می‌دهد یا عضو کمیته‌های تخصصی این انجمن می‌شود. وظیفه پیگیری و حضور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مجامع بین‌المللی، مانند ایفلا برعهده روابط بخش بین‌الملل سازمان است. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا عضویت کتابخانه ملی در ایفلا تمدید نشده است، ادامه داد: می‌دانم که اتفاق‌نظر برای شرکت و حضور مؤثر کتابخانه ملی ایران در مجامع بین‌المللی و مهم مانند ایفلا، برای کتابخانه ملی ایران یک اصل است و درباره آن توافق نظر وجود دارد.

معاون کتابخانه ملی با بیان اینکه  رایزنان فرهنگی کشور با حکم رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نماینده و سفیر فرهنگی  این سازمان در کشورهای مختلف نیز هستند، اظهار کرد: سال گذشته با وجود همه تلاش‌هایی که برای حضور در ایفلای ایرلند انجام شد، نماینده کتابخانه ملی نتوانست برای حضور در ایفلای ایرلند(2022) ویزا بگیرد؛ بنابراین با رایزن فرهنگی ایران در ایرلند گفت‌و‌گو و وی در ایفلای سال گذشته به نمایندگی ازسوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حاضر شد.

مؤمنی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران حتما برای حضور سازمانی پُررنگ، قدرتمند و صد‌البته با برنامه در ایفلا برنامه منسجم دارد، عنوان کرد: به‌طور حتم حضور پررنگ در ایفلا جزو برنامه‌های کتابخانه ملی است.

 به گزارش ایبنا؛ کنفرانس جهانی ایفلا سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان برگزار نشد؛ سال ۲۰۲۱ نیز به‌شیوه مجازی برگزار شد. در کنفرانس جهانی ۲۰۱۹ ایفلا به میزبانی آتن،  اعلام شد که کنفرانس ۲۰۲۲ در ایرلند و کنفرانس ۲۰۲۳ در هلند و به احتمال قوی کنفرانس ۲۰۲۴ در نیوزلند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها