پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
آیین معرفی کتاب «لاهوتیان» در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

نشست معرفی کتاب «لاهوتیان»، روز جمعه، 22 اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «لاهوتیان»، نوشته «سیدامیرحسین سیدکشمیری» به‌تازگی، به همت «شرکت و چاپ نشر بین‌الملل» منتشر شده‌است. لاهوتیان اثری در قالب داستانی است که مجموعه ۳۸ داستان کوتاه و شرح احوال بیست و هشت تن از از راویان و رجال تاریخی در عصر معصومین (علیهم‌السلام) را روایت می‌کند. کتاب حاضر در حقیقت برگرفته از کتاب «رجال کشی» است که در قرن چهارم هجری توسط عالم بزرگ شیعه «محمد بن عمر بن عبدالعزیز کشی» تألیف و بعدها توسط «شیخ طوسی» تلخیص شد.

سیدکشمیری در کتاب لاهوتیان با برداشتی آزاد، کتاب رجال کشی را در قالب داستانی باز تقریر کرده است. نویسنده داستان‌های کوتاهی پیرامون زندگی ابوذر غفاری، سلمان فارسی، ابوحمزه ثمالی، میثم تمار، عمار یاسر و بسیاری از شخصیت‌های و رجال شیعی را به‌ تصویر کشیده است.چاپ نخست این کتاب در پاییز ۱۴۰۱ به کوشش شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد. این ناشر در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران لاهوتیان را در معرض رونمایی و معرفی و نقد می‌گذارد.

نشست معرفی کتاب لاهوتیان، اولین نشست در بین چهار نشست تخصصی این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران است که روز «جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲»، «ساعت ۱۵» در غرفه «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» واقع در سالن ناشران عمومی، مصلای امام خمینی برگزار می‌شود. این نشست با حضور محمود مطهری‌نیا به‌عنوان منتقد محتوایی و هادی خورشاهیان به‌عنوان منتقد ادبی و همچنین مؤلف کتاب برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها