جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
قصه‌های دبستانی «خنده نداره!» به نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم رسید

کتاب‌ «خنده نداره!» از مجموعه قصه‌های دبستانی نوشته جان پیج با ترجمه سرور کُتبی از سوی انتشارات پیدایش روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «قصه‌های دبستانی» شامل قصه‌هایی است که به کودکان نوآموز و نوخوان فرصت می‌دهد علاوه‌بر تقویت توانایی خواندن، اوقات سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند. قصه‌هایی مناسب برای کودکان دبستانی که طی آنها با ماجراجویی‌های جالب و خنده‌داری روبه‌رو می‌شوند.
«خنده نداره!» داستان پسربچه‌ای به نام بیل است که دوست داشت دلقک باشد و در یک سیرک کار کند. بیل برای خودش یک اسم دلقکی هم انتخاب کرده است: بیلبوی کبیر! اما خبر ندارد که دلقک‌بازی، یک کار بسیار جدی است!
 
جان پیج در شهر لندن انگلستان به دنیا آمد. وقتی جان کوچک بود، مادرش همیشه برایش کتاب داستان و شعر می‌خواند. از همان زمان عشق جان به ادبیات شکل گرفت. او در دانشگاه منچستر، ادبیات انگلیسی و نمایشنامه‌نویسی خواند و از آنجا به نمایشنامه‌نویسی علاقه‌مند شد. تا امروز ۱۳ نمایشنامه از او رسما به روی صحنه رفته است. جان یک نویسنده‌ مستقل، از اهالی تئاتر و یک کارگردان هنری است. او طی سالیان گذشته صدها کارگاه نمایشنامه‌نویسی و نویسندگی برای کودکان برگزار کرده است.
 
سرور کتبی نیز داستان‌نویس و مترجم ایرانی است که در شهر اهواز متولد شده. او به عنوان یک نویسنده پُرکار کودکان، تاکنون حدود ۷۰ جلد کتاب برای بچه‌ها نوشته است. کُتبی هر چند در کشور مالزی زندگی می‌کند؛ اما همچنان برای کودکان ایرانی قصه می‌نویسد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«صبح روز بعد، بیلبوی کبیر سرِ ساعتِ پنج صبح از رختخواب بیرون پرید و شلوارِ گشادِ پُف‌دار و پیراهن زردش را پوشید. بعد کلاه‌گیس مسخره‌ی آبی را سرش کرد. و دماغِ قرمزِ پلاستیکی‌اش را هم روی بینی‌اش گذاشت. صورتش را با پودر سفید پوشاند و یک لبخند گنده‌ی قرمز روی لبش کشید.».
 
انتشارات پیدایش کتاب «خنده نداره!ا» نوشته جان پیج با ترجمه سرور کُتبی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۶۲ صفحه و به بهای ۳۰ هزار تومان منتشر و عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها