یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
کیست؟ چیست؟ کجاست؟

مجموعه 30جلدی «کیست چیست کجاست» نوشته بهترین و بزرگترین نویسندگان کشورهای مختلف است که هر جلد آن نیز به کوشش گروهی از مترجمان به‌نام کشور ترجمه شده و از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی‌کی‌رولینگ و والت دیزنی و چرچیل چه کسانی هستند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ اگر شما هم سوال‌های این‌طوری به ذهنتان می‌رسد ولی حوصله ندارید برخی از کتاب‌های تاریخ خشک و بداخلاق را بخوانید، با «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب آن به جواب سوالات‌تان برسید.
 
برخی از عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: «دنیای والت دیزنی کجاست؟»، «آر.ال.استاین کیست؟»، «آلکاتراز کجاست؟»، «استیو جابز کیست؟»، «تغییرات اقلیمی چیست؟»، «عصر دایناسورها چیست؟»، «دیوار برلین چیست؟»، «موتسارت کیست؟»، «لگو چیست؟» و «ناسا چیست؟».
 
یکی از جلدهای این مجموعه با عنوان «محمدعلی کیست؟» به تازگی منتشر شده است. به راستی کاسیوس مارسلوس کِلی جونیور کیست؟ این کتاب نوشته جیمز باکلی جونیور با ترجمه محمود مزینانی است. در کتاب «محمدعلی کیست؟» درباره محمدعلی کلی، قهرمان مشت‌زنی آمریکایی می‌خوانیم؛ از زمانی که کاسیوس بود تا زمانی که محمدعلی شد و پس از آن... .
 
«پُمپِی چیست؟» عنوان یکی دیگر از جلدهای این مجموعه است. پُمپِی، شهری مدفون زیر خاکستر آتش‌فشان است! این کتاب به قلم جیم اوکانر را نیز محمود مزینانی ترجمه کرده است. در این اثر از پُمپِی، شهری در امپراطوری روم اطلاعات به دست می‌آوریم که طی حادثه‌ای در سال 79 میلادی، کوه «وزو» فوران می‌کند و شهر پمپی زیر 18 متر خاکستر مدفون می‌شود؛ اما آثار پمپی روزی کشف می‌شود!
 
برشی از کتاب:
«... اوایل بعدازظهر بود که مادرم متوجه ابری با اندازه و ظاهری غیرعادی شد... از آن فاصله درست نمی‌شد فهمید که ابر از کدام کوه برمی‌خیزد (بعد معلوم شد که کوه وزو بوده). بهترین توصیفی که از شکل کلی ابر می‌توان کرد این است که شباهت زیادی به یک درخت کاج چتری داشت، چون تا ارتفاع زیادی به هوا رفت و تنه‌اش شکل گرفت و بعد چند شاخه شد. ابر کم‌کم باز و پراکنده شد.»
 
انتشارات پیدایش مجموعه 30جلدی «کیست چیست کجاست» را با شمارگان هر جلد هزار و 500 نسخه و به بهای 55 هزار تومان منتشر و عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها