جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
عماد افروغ با روحیه متعهدانه و خیر‌خواه در مراکز علمی نقش‌آفرین بود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام، درگذشت عماد افروغ، جامعه‌شناس، تحلیل‌گر و عضو هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیام، درگذشت عماد افروغ، جامعه‌شناس و تحلیل‌گر و نویسنده و مترجم را تسلیت گفت.

متن پیام احمد‌وندی به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت دکتر عماد افروغ عضو محترم هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم. دکتر افروغ جامعه‌شناس و متفکری انقلابی بود که سال‌های طولانی با روحیه نقادانه، متعهدانه و خیرخواه در مراکز علمی و نهادهای فرهنگی موثر و نقش‌آفرین بود.

تدوین و تالیف آثار متعدد در زمینه انقلاب و هویت ایرانی میراث ماندگار این شخصیت خدوم است. حضور دغدغه‌مند و مسئولانه ایشان در هیات نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب حتی در دوره هجوم بیماری که گاه با مشقت نیز همراه بود درس‌آموز و نشانه سخت‌کوشی و امید او برای پیشرفت فرهنگی کشور بود.

از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای همکاران، دانشجویان،  علاقه‌مندان و مخصوصا خانواده ایشان صبر و اجر مسالت می‌کنم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها