دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کتاب «برداشت‌ها و گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب « برداشت ها و گزیده آثار فیلم نامه‌نویسان یزد» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم رونمایی از کتاب «برداشت‌ها و گزیده آثار فیلم نامه‌نویسان یزد» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: با بررسی‌های انجام شده ۸۲ فیلمنامه کوتاه، بلند، نیمه‌بلند داستانی، انیمیشن و مستند بررسی شد که در مجموع ۲۱ فیلم‌نامه برای انتشار در قالب کتاب آماده شد. تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها به دلیل تمایل خود نویسندگان منتشر نشد و مابقی برنامه‌ها نیز منتشر شده است. این کتاب کارنامه‌ای از تلاش فیلم نامه‌نویسان استان یزد در طول چهار دهه است که می‌تواند اتفاق خوبی برای جامعه هنری و علاقه‌مندان فیلم نامه‌نویس استان باشد. امیدواریم این فیلم نامه‌ها بتواند منجر به تولید شود و دستمایه عرصه سینمایی شود.

با اشاره به برنامه‌های حوزه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مجموعه انجمن سینمای جوان که مجموعه سینمایی قابل توجه ظرفیت و زمینه بسیار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی است و الحمدلله خروجی‌های مطلوبی را در سطح استان داشته‌ایم. تلاش این است، بیش از پیش این انجمن فعال شود و سال جدید فعالیت‌های شاخصی در این زمینه با کارویژه آموزش و تربیت اسعتداد‌های حوزه فیلم‌سازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: استان یزد ظرفیت‌های خوبی در زمینه سینما و به‌ویژه در حوزه مستند داریم و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

امیرخانی از فعالان عرصه سینمایی استان یزد گفت: استان یزد دارای ظرفیت‌های خوبی است که ما باید با استفاده از آن‌ها بتوانیم سفارش کار داده و تولیدات مناسبی داشته باشیم. در استان یزد مفاخر بسیار زیادی داریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم آثاری از آن‌ها ایجاد کنیم و این می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت‌های سینمایی باشد.

به گزارش ایبنا؛ این کتاب مجموعه ۲۱ فیلم‌نامه‌ سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ است که نشانگر‌گذار کاری نویسندگان و فیلم نامه‌نویسان استان یزد در طی چهار دهه است. در پایان این مراسم نیز از کتاب « برداشتها و گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط