دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
«کلاه‌سازها»ی جادویی

نشر صاد، کتاب «کلاه‌سازها» به قلم تامزین مرچنت با ترجمه هیرش خیرآبادی و کامران شافعیان را برای نوجوانان بالاتر از 14 سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کار سازنده‌ها ساختن لباس برای پادشاه است. آنها از گل‌ها و سایر اجزای دوست‌داشتنی طبیعت برای پادشاه لباس صلح می‌دوزند. پادشاه مجنون شده است و جنگ با فرانسه می‌تواند نتیجه این جنون باشد. کوردلیا، دختر کلاه‌ساز متوجه می‌شود که علت این جنون و جنگی که در پیش است دسیسه لرد و معلم‌ سرخانه کوردلیاست؛ اما هر کدام از آنها دلیل جداگانه‌ای برای این جنگ دارند. لرد، صلح با فرانسه را در مقابل رسیدن خودش به قدرت و ثروت می‌داند و معلم سرخانه کوردلیا به خاطر پیشینه خاندانش یعنی عصاسازها و ماجرایی که ریشه در گذشته دارد، به این افتراق دامن می‌زند. حالا کوردلیا و لوکاس (گوسی) می‌خواهند این دسیسه را خنثی کنند و صلح را برای سرزمین‌شان بیاورند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«کوردلیا ژاکت پدرش را بو کشید؛ درست همان‌طور که انتظار داشت، دکمه‌های طلایی‌اش می‌درخشید. آستین‌هایش را بالا زد و از اتاق بیرون آمد. خانه کلاه‌ساز آرام بود. آسمان آبی و صاف از پشت پنجره پیدا بود و قطرات باران که روی پنجره شتک می‌زد، در پرتو زرد و کم‌رنگ آفتاب می‌درخشید. کتابخانه، بوی موم و چوب صیقل‌خورده و قالی تُرکی می‌داد. هزاران کتاب شانه‌به‌شانه‌ی هم در قفسه‌ها ایستاده بودند. طلسم‌های باستانی، راهنمای علوم جدید و کتاب‌های قطور مملو از اسرار شوم، همگی تنگ هم چیده شده بودند.»

نشر صاد کتاب «کلاه‌سازها» به قلم تامزین مرچنت با ترجمه هیرش خیرآبادی و کامران شافعیان را در 356 صفحه و به بهای 178 هزار تومان برای نوجوانان بالاتر از 14 سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها