شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
ترویج و تجلیل از مقام شهدا رسالت ماست

منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در همایش شعر «راه سلیمانی» گفت: تبلیغ، ترویج و تجلیل از مقام شهدا از رسالت‌های این اداره کل است و فرهنگ شهید و شهادت باید به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان، همایش شعر «راه سلیمانی» گرامی‌داشت شهدای مدافع امنیت لرستان در حوادث اخیر، با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان و سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور، سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، سامان سپهوند رئیس حوزه هنری لرستان، سرهنگ محمد محمودوند، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، خانواده‌های شهدای مدافع امنیت لرستان در حوادث اخیر، محمدحسین ملکیان شاعر آیینی کشور و جمعی از شاعران آیینی لرستان شنبه (17 دی) در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان ضروری است، افزود: در سال جاری از سری برنامه‌های راه سلیمانی ۸۰ برنامه در لرستان برگزار شده است. 

احمدی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان تبلیغ، ترویج و تجلیل از مقام شهداست بیان کرد: برنامه‌های مربوط به حوزه ایثار و شهادت را به صورت جدی و پرتکرار انجام خواهیم داد چرا که معتقدیم، فرهنگ شهید و شهادت باید به گفتمان تبدیل شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: مردم ایران از افرادی که شهدای عزیزمان از جمله شهید سلیمانی را به خاک و خون کشیده‌اند نمی‌گذرند و خواستار انتقام هستند، چراکه این شهیدان با از خودگذشتگی، امنیت و آرامش را به میهن تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه دشمنان انقلاب با خیال خام خودشان قصد داشتند جلوی خیلی از مسائل را در کشور بگیرند بیان کرد: مردم بصیر ایران نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کردند و قاسم سلیمانی‌ها را در جامعه احیا شدند.
 
وی با اشاره به ۶ شهید مدافع امنیت لرستان در حوادث اخیر گفت: در مکتب سلیمانی خوبی‌ها نمایان می‌شود و ما افتخار می‌کنیم در این مکتب نفس می‌کشیم و باعث افتخار است در این مکتب جان دهیم ما با شهید دادن سربلندتر و زنده‌تر می‌شویم‌.

به گزارش ایبنا، در این همایش علاوه بر شعرخوانی شاعر آیینی کشور محمدحسین (فراز) ملکیان، شاعرانی از لرستان همچون محمدعلی ساکی (خرم‌آباد)، میثم جعفری (بروجرد)، محسن بیاتیان (دورود)، عفت نظری (الیگودرز)، علی کاوند (بروجرد)، علی ناصری (نورآباد)، سجاد روانمرد (بروجرد)، وحید اشجع (بروجرد) به شعرخوانی در وصف سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع امنیت به‌ویژه شهدای حوادث اخیر کشور و شهدای مدافع حرم پرداختند.
در ادامه این همایش از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت لرستان در حوادث اخیر، شهیدان: میلاد بیرانوند، رضا خانی‌چگنی، فرید کرم‌پور، داود عبداللهی، روح‌الله عجمیان، مهدی لطفی، تقدیر به عمل آمد. 

رونمایی از سرود ایل سلیمانی، تولید مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان، برپایی نمایشگاه آثار هنری در حاشیه همایش و تقدیر از شاعرانی که به شعرخوانی پرداختند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر بخش‌های این همایش بود.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها