شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
ارسال 210 اثر به مسابقه داستان‌نویسی «ماجراهای زنگ ورزش» در لرستان

امین جمشیدی از ارسال 210 اثر به مسابقه داستانک و داستان‌نویسی «ماجراهای زنگ ورزش» خبر داد و افزود: آثار برگزیده تقدیر و در قالب کتاب منتشر خواهند شد.

امین جمشیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در لرستان با بیان اینکه این معاونت در سی‌امین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران در آبان‌ماه به برگزاری نخستین دوره مسابقه داستانک‌ و داستان‌نویسی با محوریت ماجراهای زنگ ورزش در مدارس اقدام کرد، گفت: ورزش در آموزش و پرورش جزو فرآیند تعلیم و تربیت است؛ چراکه تحرک در مدارس موجب تخلیه انرژی دانش‌آموزان می‌شود و اضطراب و تنش را از آنان دور می‌کند.

وی افزود: ورزش، اعتماد به نفس دانش‌آموزان را افزایش و نگرش منفی به خود و دیگران را تغییر می‌دهد و زمینه سازش، همکاری و مشارکت صحیح در ارتباطات سالم اجتماعی را فراهم می‌کند.

جمشیدی با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان از نظر عاطفی و جسمی سالم باشند به راحتی می‌توانند با تمرکز بیشتر به ادامه تحصیل بپردازند، افزود: دانش‌آموزان برای افزایش اعتماد به نفس، هوشیاری ذهنی و عزت نفس باید در زنگ ورزش‌ مدرسه مشارکت داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، با اشاره به اینکه مسابقه داستان‌نویسی «ماجراهای زنگ ورزش» با همکاری انتشارات هاویر، با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فواید زنگ ورزش در مدارس درباره اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شد، افزود: فراخوان این مسابقه آبان‌ماه به مناسبت هفته کتاب، منتشر شد. با پایان مهلت ارسال اثر،  210 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. پس از داوری اولیه و آثار برگزیده شناسایی شدند. با برگزاری مراسم اختتامیه، آثار برگزیده در کتابی با نام نویسندگان اثر منتشر خواهند شد.

جمشیدی افزود: با توجه به اینکه محدودیت سنی برای شرکت در مسابقه تعریف نشده بود، تعدادی از همکاران آموزش و پرورش نیز در این مسابقه شرکت داشته‌اند که با قلم خود، دانش‌آموزان را از اهمیت کتاب‌ و کتاب‌خوانی و ورزش در مدارس آشنا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها