سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
دانش‌آموزان علاقه‌مند در مدارس رابط کتاب می‌شوند

یاسر احمد‌وند با اشاره به اجرای طرح ۵ هزار کتابدار برای ۵ هزار مدرسه طی روزهای آتی، از امکان اجرایی شدن طرح رابطان کتاب برای دانش‌آموزان در آینده نزدیک خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اجرای طرح 5هزار کتابدار برای 5هزار مدرسه، بیان کرد: محتوای سرفصل‌ها و دروس تدوین شده، هماهنگی‌هایی نیز با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و اکنون منتظر اعلام آمادگی این وزارتخانه برای شروع دوره هستیم.
 
وی افزود: امیدواریم طی روزهای آینده مرحله اول آموزش‌ها آغاز شود تا اقدامی اثرگذار برای بحث کتابداران در مدارس شکل گیرد.
 
احمدوند با بیان اینکه این کتابداران از مربیان فعلی مدارس هستند، گفت: معلمان یا مربیانی که علاقه‌مند هستند به‌عنوان مربی کتابخوانی در مدارس فعالیت کنند ثبت‌نام می‌کنند، آموزش می‌گیرند و در پایان گواهی‌نامه دریافت می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: این طرح با توجه به اهمیت بحث مطالعه و کتابخوانی در سنین کودکی و دانش‌آموزی اجرا خواهد شد و امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم بعد از شناسایی نقاط ضعف، آن را در حوزه‌های دیگر هم توسعه دهیم.
 
احمدوند با اشاره به آغاز اجرای این طرح در آینده نزدیک همچنین یادآور شد: درصددیم برای توسعه این طرح در مرحله بعد، دانش‌آموزان علاقه‌مند را به‌عنوان رابط کتاب شناسایی کنیم تا آموزش ببینند و به‌واسطه آن‌ها باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس شکل گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها