شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
آستان شاهچراغ(ع) میزبان شاعران رواق سرخ می‌شود

رویداد ملی ادبی سوگواره رواق سرخ به پاسداشت یاد و نام شهیدان آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی خبری که با حضور سیدحسین سیدی دبیرعلمی سوگواره و مدیررویدادهای فرهنگی هنری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد با اعلام مطلب فوق، گفت: این سوگواره با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

غلامرضا خوش اقبال، افزود: مراسم اختتامیه فردا یکشنبه ساعت 12.30 در رواق دارالعباده شاهچراغ(ع) همراه با رونمایی کتاب برگزیده اشعار این سوگواره برگزار می‌شود.

به گفته او، این مراسم با حضور مقامات استان فارس و مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) پس از اقامه نماز ظهر برگزار خواهد شد.

در این نشست، سید حسین سیدی دبیر علمی سوگواره رواق سرخ نیز، گفت: برای این سوگواره 465 اثر رسید که ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی ارایه شد و در نهایت به ۴۰ اثر رسیدیم که نفرات برتر مشخص‌شدند و ۱۰ نفر برگزیده داشت که در آیین اختتامیه از آنان تقدیر می‌شود.

وی از برگزاری ۲ کارگاه نیز در خلال برنامه فوق خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب این سوگواره را نیز داریم که با عنوان رواق سرخ چاپ شده است و حاوی اشعار برگزیده این رویداد ملی است.

سیدی اعلام کرد: آیین پایانی سوگواره رواق سرخ با شعرخوانی شاعران برگزیده ملی و استانی از جمله محمدکاظم کاظمی، محمدجواد شرافت، سیده اعظم حسینی و... همراه خواهد بود و  همچنین از نماهنگ «نقاره می زنند» ویژه شهدای شاهچراغ با شعری از محمدمهدی سیار و خوانندگی نوید اطاعتی رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها