شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
آغاز هفته کتاب با زنگ دانایی در یزد و اجرای برنامه‌های کتابخوانی در شهرستان‌ها

برنامه‌های نخستین روز هفته کتاب در یزد با زنگ دانایی در هنرستان هنر‌های زیبای دختران میبد و برگزاری نشست خبری مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در یزد، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی روز‌های ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه به‌عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی نامگذاری شده است که برنامه‌های مختلفی از سوی نهاد‌های فرهنگی در سطح کشور اجرا می‌شود.

این برنامه‌ها در استان یزد نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و همچنین فرمانداری‌های شهرستان اجرا می‌شود.

در نخستین روز از این هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی برگزار شد که برگزاری نشست خبری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، زنگ آغاز هتفه کتاب با عنوان « زنگ دانایی»، برگزاری نشست کتابخوان در کانون‌های مساجد از جمله این برنامه‌ها بود.


آغاز هفته کتاب با «‌زنگ دانایی»
احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور در شهرستان میبد و هنرستان هنر‌های زیبای دختران این شهرستان برنامه‌های این هفته را با «زنگ دانایی» آغاز کرد.

احسان عابدی در این مراسم گفت: دانش‌آموزان باید ظرفیت‌های خود را نشان دهند و با توجه به ظرفیت‌های شهرستان میبد می‌توانیم در سطح استان و کشور این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم.
هر‌کسی هنر دارد، برنده دوره زندگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: روز نخست هفته کتاب و کتابخوانی است که یک فرصتی برای ترویج فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی است و معتقدیم که این فعالیت‌ها نباید در این هفته محدود باشد.

وی افزود: کتاب در فضای مدرسه، ابزار کار دانش‌آموزان است و با این فضای کتاب می‌توانیم نگاه هنری به جهان مبتنی بر علم و دانش داشته باشیم و با این هنر نیز خود را شکوفا کنیم.

پیش از این مراسم نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به همراه فرماندار شهرستان اشکذر با حضور در قبور شهدای گمنام این شهرستان به شهدا ادای احترام کردند.
 

برگزاری نشست خبری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد
محمد محسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه به عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: همزمان با این هفته در استان یزد برنامه‌های متعدد فرهنگ در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود که غبارروبی گلزار شهدای گمنام میدان‌امیرچخماق با حضور مسئولان کتابخانه‌های استان، دیدار با خانواده خیر کتابخانه‌ساز شهید مطلب شفیعی و افتتاح نمایشگاه اسناد کتابخانه و کتابداری یزد با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نیز برگزار نشست تفسیر قران حضرت آیت الله ناصری امام جمعه یزد به میزبانی این اداره کل و برنامه اهدای خون کتابداران با عنوان کتاب خون از جمله این برنامه‌ها است.


مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد بیان کرد: آیین بازگشایی کتابخانه شهدای شاهدیه، رونمایی از چند کتاب جدید حوزه هنری استان، افتتاح کتابخانه پروفسور سمیعی جاهک به همراه برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی، دیدار با امام جمعه و استاندار یزد، رونمایی از کتاب فلسفه اسلامی و حکمت متعالیه و تقدیری از برگزیدگان جشنواره ادبی روستا‌ها و جشن کتاب و اختتامیه پویش کتابخوانی قصه‌های من و بابا آذر در کتابخانه فرخی یزدی و ویژه برنامه استانی تجلیل از کتابداران برتر استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.


رفیعی گفت: در استان یزد ۱۱۲ کتابخانه داریم که به ازای هر ۱۱ هزار نفر یک کتابخانه می‌شود، همچنین بیش از دو میلیون کتاب در کتابخانه‌های استان یزد داریم که سرانه آن به ازای هر نفر دو کتاب می‌شود.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: ۸۹ هزار و ۴۳۷ نفر در استان یزد عضو کتابخانه‌های عمومی استان یزد هستند و در این زمینه و امکانات زیرساختی کتابخانه وضعیت استان یزد مطلوب به حساب می‌آید.

 

شرکت مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پویش «کتاب‌خون»
مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب در پویش «کتاب‌خون» شرکت کردند.

در این پویش که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان انتقال خون ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور در حرکتی ارزشمند به اهدای خون می‌پردازند.

 

برگزاری جلسه تفسیر قرآن امام جمعه یزد در کتابخانه مرکزی
نشست تفسیر قرآن آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با حضور معاونان استاندار، مدیران کل دستگاه‌ها و نهاد اجرایی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

امام جمعه یزد در این نشست که همزمان با نخستین روز از هفته کتاب برگزار شد، به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه نساء پرداخت و در خصوص‌امانتهای الهی و شیوه‌امانت‌داری در زندگی شخصی، محیط‌های اداری و در برخورد‌ها و تعاملات اجتماعی پرداخت.

سلسله نشست‌های تفسیر قرآن آیت‌الله ناصری روز‌های شنبه هر هفته به میزبانی یکی از ادارات و سازمان‌ها و با حضور مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط