سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
عاشقانه‌های شاعرانه در «سی‌وسه سبو»

دوازدهمین مجموعه شعر وحید ضیائی با عنوان «سی‌وسه سبو» به تازگی از سوی نشر نگین سبلان منتشر شده است که به اذعان شاعر عاشقانه‌های سال‌های اخیر اوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «سی‌وسه سبو» اثر جدید وحید ضیائی است که با طراحی جلد گرافیست جوان رضا شفیعی، عاشقانه‌هایی را روایت می‌کند که به گفته شاعر، این‌بار فارغ از مباحث سیاسی و اجتماعی با نگاهی جهانی‌تر به مقوله عشق می‌پردازد.

وحید ضیائی فعالیت حرفه‌ای‌اش در شعر را با انتشار مجموعه «سی‌وسه شعر عاشقانه» در سال 1384 آغاز کرد که اثری زبانی تأثیرگرفته از فضای شعر دهه هفتاد بود. او تمرین شاعری را با «غزل» آغاز، و بعد از این مجموعه، دو اثر نئوکلاسیک در قالب سنتی با عناوین «آن این عکس» و «با چکمه‌های لزگی» نیز منتشر کرد.
 
این شاعر، به فعالیت‌های متنوع ادبی و رسانه‌ای نیز پرداخته است که می‌توان به حرفه روزنامه‌نگاری و انتشار مقالات در نشریات مانند ایران‌نوشت (مقالات فرهنگی و ادبی) و ژورنالیزم جوانی، ترجمه به‌ویژه در حوزه شعر مانند فرصت دوست داشتن (گزیده شعر زنان) و جان‌گویه‌ها (بازآفرینی متن زیارت‌نامه غدیریه امام نهم شیعیان) و برگزاری کلاس‌های ادبیات خلاق اشاره کرد. 

ضیائی درصدد انتشار دو رمان عاشقانه با موضوع «حافظ» و «تاریخ معاصر اردبیل» است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها