چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد معرفی شد

آئین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد با حضور سید محمدهاشمی‌معاون وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌برگزار شد.

هاشمی‌در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه دولت به جوانگرایی گفت: جان‌مایه بیانیه گام دوم مساله امیدآفرینی و جوانگرایی است.

وی افزود: امید و امیدآفرینی ذاتا از جوان بر می‌آید و دولت مردمی‌و انقلابی آیت لله رئیسی از بدو شروع در بخش‌های مختلف با توجه به این بیانیه سعی کرده این مساله را در برنامه‌ها و انتصابات پیش بگیرد.

معاون وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌ادامه داد: لذا با این تفاسیر اگر در استانی به گزینه جوانی برسیم که توانا باشد و بتواند شتاب را پیش بگیرد حتما آن را دنبال خواهیم کرد که استان یزد نیز از جمله این امر بود.

هاشمی‌بیان کرد: خانواده وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌عیال‌وار است بدین معنی که در استان چندین دستگاه عضو این خانواده هستند و ما نگاه بر این داشتیم تا می‌توانیم از عضو این خانواده برای مسئولیت‌‎ها انتخاب کنیم و آن را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی گفت: حکم انتصاب مدیرکل 11 بند دارد که میعاد و میثاقی برای ما است اما در این رابطه باید اصحاب فرهنگ و هنر نیز برای تحقق آن‌ها به ما کمک کنند.

معاون وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ادامه داد: سرمایه انسانی یزد بسیار خوب و زیاد است و آنجه این سرمایه را نگه می‌دارد تعامل حسنه، اکرام و به میدان آوردن و کارسپاری است که امیدواریم پیش گرفته شود.

جوادیان‌زاده بیان کرد: ما در کلان وزارتخانه لحظه ای می‌توانیم موفق باشیم که بتوانیم بعد از واسپاری، یک جریان و لایه سرمایه انسانی را خلق کرده باشیم و به فرهنگ و هنر و قرآن استان اضافه کنیم.

وی افزود: دولت مردمی‌نباید در زبان بماند و هرکسی باید پاسخگو باشد و در اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد نیز باید این مسیر را دنبال کنیم.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد نیز در این مراسم گفت: در طی 4 سال گذشته با وجود شرایط اقتصادی و کرونا تلاش کردیم با رویکرد تمرکززدایی فعالیت‌ها و عدم تمرکز فعالیت‌ها در مرکز استان، گام‌های مثبتی در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم.

وی افزود: راهبردهای مهم ما شامل کتاب، توسعه آموزش‌های تخصصی هنر، توجه به حوزه قران و عترت، توجه ویژه  رسانه‌ها بود.

مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد ادامه داد: کتاب یکی از این راهبردهای ما بود که انتخاب پایتختی کتاب ایران، انتخاب مستمر روستاهای دوستدار کتاب و ثبت و فعالیت بیش از 3 هزار باشگاه کتابخوانی، چاپ کتاب اندیشمندان و متخصصان یزدی از جمله این اقدامات بوده که در نهایت بر اساس پیمایش فرهنگ رفتاری خانواده ها سرانه زمان مطالعه بیش از دو برابر متوسط کشوری و در رتبه برتر کشوری قرار گرفت.

جوادیان‌زاده بیان کرد: استان یزد با 4 هنرستان تخصصی هنرهای زیبا توانسته گام های مثبتی بردارد که توسعه فضای فیزیکی و محتوای آموزشی از جمله اقدامات مثبت در این زمینه بوده  و در این راستا نیز نشریه فرهنگ یزد، تجلیل از مفاخر فرهنگی و اجتماعی استان، برگزاری جشنواره‌های ملی در این حوزه انجام شد.

وی گفت: در حوزه قرآن و عترت نیز توانستیم عنوان پایتختی صحیفه سجادیه را کسب کنیم و در این راستا نیز تفویض اختیارات قرآنی به اتحادیه قرآنی را دنبال کردیم.

مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد ادامه داد: ارتقا شاخص های سازمان و کسب عنوان دستگاه های برتر فرهنگی در جشنواره شهید رجایی از جمله اقدامات موثر در استان بود که دنبال شد.

جوادیان‌زاده بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های کانون‌های مساجد نیز توانستیم گام‌های مثبتی برداریم که کسب عنوان برتر در طرح ملی فهما و همچنین سرود و قصه به عنوان بخشی از این اقدامات بوده است.

احسان عابدی مدیرکل جدید فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد نیز دراین مراسم گفت: این مسئولیت وقتی سنگین‌تر می‌شود که نگاه مجموعه مدیریتی استان نگاه ویژه است و فرهنگ را امام جماعت پیشرفت استان می‌دانند.

وی افزود: فرهنگ زیربنای جامعه و عامل پیشرفت و پس رفت است و جهت‌دهی جامعه در دستان اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جامعه است.

مدیرکل جدید فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌استان یزد ادامه داد: در سیستم حکمرانی نهادهایی برای نظارت و کنترل و جهت دهی فرهنگ گذاشته شده اما مسئولیت اصلی به عهده خود مردم و نهادهای مردمی‌است.

عابدی بیان کرد: اهالی فرهنگ پیشران های رشد و تعالی فرهنگ هستند و امروز معتقدیم که انسان در فرهنگ نفس می‌کشد و در اقتصاد گام برمی‌دارد.

وی افزود: در استان یزد که سابقه فرهنگی و تمدنی دارد و خوشنامی ‌که برند برای این استان است بر اساس تلاش‌های مردمی‌و اهالی فرهنگ است که امروز نیز باید این روش را دنبال کنیم.

در پایان این مراسم نیز از خدمات مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل سابق فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد تجلیل و احسان عابدی به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط