شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۸
کاشفی: بايد آثار پژوهشی در حوزه ادبیات عاشورا تاليف شوند

به اعتقاد کاشفی خوانساری، پژوهشگر ادبيات کودک و نوجوان، نیاز به آثار پژوهشی و ارزشمند در حوزه ادبیات عاشورایی اين مخاطبان محسوس است و باید برای آشنا ساختن کودکان با این حوزه، فعالیت‌های قوی‌تری صورت گیرد.

سيدعلی کاشفی خوانساری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان اینکه اکثر آثار ارایه شده اين گروه سني با موضوع عاشورا از پشتوانه پژوهشی مطلوبی برخوردار نیست، گفت: برای پرداختن به ادبیات عاشورایی، تنها علاقه و ارادت به امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) کافی نیست.

وي با تاکید بر اینکه نیازی به افزایش کمی کتاب‌های عاشورایی برای کودکان و نوجوانان نیست، افزود: در بخش ادبیات دینی و مذهبی، کمیت در مقابل پشتوانه پژوهشی – تاریخی از اهمیت کمتری برخوردار است و معتقدم در این حوزه نیز باید آثار پژوهشی بیش‌تری نگارش شود.

کاشفی خوانساری تصریح کرد: پرداختن به قصه‌های عاشورا در ادبیات کودک و نوجوان پیش از انقلاب نیز مشاهده می‌شود اما با نزدیک شدن به پیروزی انقلاب و پس از پیروزی، کتاب‌های زیادی با موضوع عاشورا و با رویکرد تاریخی برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این پژوهشگر بااشاره به اینکه در آثاری که تاکنون در حوزه ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان منتشر شده کمتر به مباحث پژوهشی پرداخته شده است، افزود: نویسندگان کودک و نوجوان ما کمتر به مباحث پژوهشی علاقه نشان می‌دهند و از طرفی، نویسندگان تاریخی و علما نیز در حوزه کودک و نوجوان دست به قلم نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها