دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
600 کتاب به مناطق محروم استان فارس اهدا شد

رئیس مرکز پژوهش‌­های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) از اهدای کتاب به مناطق محروم در قالب طرح «سفیر دانایی» خبر داد.

علیرضا بیابان‌نورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و ترویج آن بین آحاد مختلف مردم، از جمله مهم­ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حوزه فرهنگ است، گفت: ایشان همواره بر انس با کتاب در میان همه اقشار بخصوص جوانان تاکید داشته و دارند. معظمٌ‌لَه با بیان راهکارهایی، ایجاد فضای کتابخوانی در جامعه را نیز فریضه قلمداد می­‌کنند که باعث طراوت فکری و روحی انسان‌ها می‌شود.
 
وی افزود: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) مبنی بر گسترش و ترویج کتابخوانی، مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ (ع) از سال 1394 اقدام به اجرای طرح اهدا کتاب و تجهیز کتابخانه مناطق محروم با عنوان «سفیر دانایی» کرده است.
 
رئیس مرکز پژوهش‌­های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: در این طرح که از چندین سال پیش تاکنون به‌صورت سنت کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) درآمده است، مناطق هدف شناسایی و پس از بررسی کارشناسان، تعدادی کتابخانه در مناطق محروم استان فارس افتتاح و یا غنی‌سازی می­‌شوند.
 
بیابان‌نورد در ارائه گزارشی از جزئیات این طرح افزود: در قالب طرح «سفیر دانایی» تاکنون 13 منطقه از جمله مسجد و حسینیه گردخون شیراز، مسجد و مجتمع فرهنگی مذهبی شهرک مهدی آباد (کتس­بس)، مسجد موسی‌بن‌جعفر (ع) روستای دهنو، کتابخانه دهیاری روستای حسین آباد بخش ارژن، کتابخانه مسجد ابوالفضل (ع) روستای تربر جعفری منطقه داریون فارس، مسجد حاج علی‌اکبر واقع در شهرستان اقلید، امام‌زاده شاه میرحمزه واقع در شهرستان بوانات، مسجد امام حسین (ع) واقع در بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون و ... شناسایی و بیش از 13 هزار جلد کتاب در حوزه های موضوعی متفاوت (ادبیات، مذهبی، تاریخی، علمی، ادعیه و ...) و تعدادی تجهیزات کتابخانه به مناطق محروم اهدا شده است.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه شاهچراغ، تصریح کرد: مرحله جدید (چهاردهمین دوره) این طرح به مناسبت هفته کتاب در آبان‌ماه 1400 با اهدای بیش از 600 جلد کتاب با موضوعات گوناگون به کانون فرهنگی هنری مسجد حیدر واقع در شهرستان زرقان اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها