شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
نیازمند مشارکت در مساعی حوزه فرهنگ هستیم

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ نیازمند هماهنگی و مشارکت در مساعی هستیم، اگر فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در حوزه کتاب و نشر و هنر و فرهنگ اتفاق می‌افتد، در کنار هم قرار نگیرد، نتایج مفید و موثری نخواهد داشت.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه کتابگردی 1400 و خانه فرهنگ و هنر گویا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره رویکرد‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در کنار اولویت‌های مهم اقتصادی، معیشتی و اشتغال - که الحق از محورهای مهم در کشور و ضرورتی انکارناپذیرند- موضوع فرهنگ را هم در ردیف اولویت‌های مهم خود قرار داده است. از سوی دیگر امروز در سرتاسر کشور و در راس مسئولیت‌های اداری، اجرایی و فرهنگی شاهد یک ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه هم هستیم که همین امر موجب می‌شود فعالیت‌های فرهنگی رشد و نمو بیشتری پیدا کند.
  
شالویی با اشاره به نصب بیلبوردهای فرهنگی با محتوای «کتاب» و معرفی «نویسنده‌ها» در سطح شهر تهران در ایام هفته کتاب، عنوان کرد: بخش عمده و مهم آنچه که در شهر اتفاق افتاده و ما ظواهر آن را می‌بینیم؛ به شهرداری و فعالیت‌های آن منتهی می‌شود که قابل تقدیر است. از سوی دیگر ما می‌توانیم نقش پررنگ و قوی دستگاه فرهنگی، خاصه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم در اینگونه برنامه‌های وسیعی که دیده می‌شود، پیدا کنیم و نتیجه آن یک هماهنگی و همگونی و فعالیت مشترک است که می‌تواند رویدادهای بزرگی را رقم بزند.
 
سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ نیازمند هماهنگی و مشارکت در مساعی هستیم، اضافه کرد: اگر همه این فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در حوزه کتاب و نشر و هنر و فرهنگ اتفاق می‌افتد، در کنار هم قرار نگیرد، یقینا نمی‌توانیم نتایج مفید و موثری به دست بیاوریم؛ به‌ویژه در کشور گسترده ما نیاز است که حتما برنامه‌های فرهنگی را با یکدیگر به انجام برسانیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر و در آغازین ماه‌های شروع دولت سیزدهم به سمت و سوی هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف حرکت می‌کنیم، عنوان کرد: امروز پرتوهایی از این رشد و نمو فرهنگی یا فعالیت‌های عمیق و اساسی را می‌بینیم که از زمره آن‌ها همین هفته کتابی است که امسال خوشبختانه بسیار گسترده‌تر و با سلسله ارتباطات بیشتر خود را نشان داده است.
 
شالویی در ادامه گفت: امیدوارم این حرکت در کنار ارائه کتاب بیشتر، به رشد کتاب‌خوان‌ها بینجامد. مشکلاتی هم که جامعه نشر ما -چه در بخش کاغذ، چه در بخش هزینه‌های این امر و چه در موضوع چاپ و چاپخانه- دارند، یکی پس از دیگری حل و روان شود؛ خاصه در دوره‌ای که بیش از هر زمان دیگر به کتاب و کتابخوانی و بهره‌های آن نیاز مبرم داریم؛ جامعه فرهنگی و علمی ما منتفع شوند.
 
سرپرستی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی مابین این وزارتخانه و سایر دستگاه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: علاوه‌بر شهرداری تهران، با دیگر دستگاه‌های مرتبط و مسئول درصدد انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک در ابعاد و زمینه‌های مختلف هستیم. حتی در حوزه معاونت هنری هم که در حال حاضر خودم مسئولیت آن را برعهده دارم، به زودی دیداری با شهردار تهران درباره برخی مجموعه‌های هنری، از جمله تئاتر شهر خواهیم داشت و اطمینان داریم این همکاری نتایج خوبی برای جامعه هنری ما به ارمغان خواهد آورد.
 
شالویی در پاسخ به این پرسش که سهم برنامه‌های کتابی از این دیدارها و تفاهم‌نامه‌ها چقدر است، عنوان کرد: همکاران من در حوزه کتاب هم در این باره فعال و در حال فراهم کردن زمینه همکاری‌های بیشتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها