شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
فروش 410 میلیون تومان کتاب در وضعیت خاص کرونایی گلستان قابل قبول است

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فروش 7539 جلد کتاب توسط کتابفروشی‌های مشارکت کننده استان در طرح «تابستانه کتاب 1400» خبر داد.

احمد گلچین معاون فرهنگی و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: در این دوره از طرح تابستانه کتاب، 16 کتابفروشی در شهرستان گرگان، گنبدکاووس و کردکوی مشارکت داشتند و در این دوره شاهد فروش 7539 جلد کتاب به ارزش بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون ریال بودیم که با توجه به وضعیت خاص کرونایی استان این رقم منطقی به نظر می‌رسد.

وی ضمن قدردانی از کتابفروشان حاضر در طرح و مردم کتاب‌دوست گلستان، گفت: علی رغم اینکه آمار بستری‌های کرونایی گلستان امروز به مرز 2 هزار نفر در حال نزدیک شدن است و با وجود اینکه به خاطر شرایط ویژه کرونایی استان کتابفروشی‌ها در شرایط بسته و نیمه فعال به سر می‌بردند، به تناسب وضعیت، جمعیت و وسعت استان و تعداد کتابفروشی‌های گلستان در طرح، آمار فروش 7539 جلد کتاب قابل قبول است.

گلچین با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن کرونا و حضور تعداد بیشتری از کتابفروشی‌ها از دیگر شهرستان‌های استان در طرح‌های فصلی، گفت: سهم استان گلستان از کل فروش کتاب در کشور در این دوره تنها 2 درصد بود؛ اما با توجه به محدویت‌ها و وضع موجود این رقم هم قابل توجه و نیز قابل اعتنا و احترام است که نشان از توجه ی خاصه ی مردم گلستان به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی با وجود شرایط سخت کرونایی و اقتصادی دارد.

احمد گلچین با اشاره به اینکه همواره پس از برپایی هر دوره از طرح‌ها خود ارزیابی‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: با احصا دغدغه‌های کتاب فروشان و مخاطبان و همت و همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای متولی و یا فعال در حوزه فرهنگ امیدوارم در دوره‌های آتی بتوانیم قدم‌های توسعه بخش تری را برای طرح‌های فصلی که به نوعی یکی از برندهای ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است برداریم.

همچنین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آستانه روز خبرنگار، این مناسبت را نیز به مدیران، کادر تحریریه و خبرنگاران خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) که در این ایام کرونا، فرهنگ و کتاب و کتابخوانی را فراموش نکردند و همواره با نگاهی تخصصی و مطالبه‌گر برای یار مهربان مجدانه زحمت می‌کشند، تبریک گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها